Ponad 20 lat temu Toyota RAV4 stworzyła segment kompaktowych SUV-ów. Wprowadzenie do sprzedaży nowej wersji modelu z napędem hybrydowym uzupełni ten bardzo konkurencyjny rynek o nową, niezwykle atrakcyjną propozycję. Model trafi do salonów w kwietniu 2016 roku.
Pełny napęd hybrydowy łączący 2,5-litrowy silnik benzynowy, pracujący w cyklu Atkinsona, z silnikiem elektrycznym o dużej mocy, będzie dostępny w 2016 roku zarówno w RAV4 z napędem na cztery koła, jak i na przednią oś. RAV4 Hybrid AWD ma dodatkowy silnik elektryczny usytuowany z tyłu, który zapewnia zwiększoną trakcję oraz możliwość holowania przyczepy o masie do 1650 kg. Udało się to osiągnąć bez zwiększenia masy, jak i zastosowania wału napędowego.
Nowy RAV4 Hybrid rozwija maksymalną moc 197 KM (145 kW), wykazując się przy tym niskim zużyciem paliwa na poziomie 5,1 l/100 km. Podwójny napęd pozwala płynnie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 8,3 s. Emisja CO2 wynosi jedynie 115 g/km i spełnia najnowszą normę Euro 6.
Wymagającą europejską normę spełniają także wszystkie pozostałe silniki z oferty RAV4 2016. Turbodoładowany silnik Diesla 2.0 o mocy 143 KM (105 kW) i wysokim momencie obrotowym 320 Nm emituje tylko 123 g/km CO2. Udoskonalony silnik benzynowy 2.0 jest dostępny z manualną lub bezstopniową skrzynią biegów. Jednostka o 152 KM (112 kW) i momencie obrotowym 195 Nm emituje 149 g/km.
Hybrydowa technologia Toyoty zapewnia nadzwyczajnie cichą i przyjemną jazdę. Obok większej dynamiki i komfortu prowadzenia, RAV4 Hybrid zyskał także lepsze wyciszenie kabiny, bardziej dynamiczny wygląd, wyższą jakość wykończenia wnętrza oraz najnowocześniejsze rozwiązania w dziedzinie bezpieczeństwa czynnego, Toyota Safety Sense. Kamera panoramiczna 360 stopni (Panoramic View Monitor) zapewnia podgląd obrazu otoczenia samochodu z każdej strony, by ułatwić parkowanie i manewry przy niewielkiej prędkości. Przeprojektowane, eleganckie wnętrze zyskało nowoczesne udogodnienia, takie jak 4,2-calowy kolorowy wyświetlacz między zegarami oraz 7-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego Toyota Touch 2.
Hybrydowe dziedzictwo – od rewolucyjnej idei do technologicznego lidera
Pomysł zbudowania samochodu z alternatywnym napędem pojawił się w Toyocie już w latach 1960. Jednak dopiero na początku lat ‘90. firma uruchomiła program projektowania samochodu emitującego ograniczoną ilość spalin, z przeznaczeniem do wprowadzenia na rynek.
W 1994 roku wystartował projekt G21. Jego celem było stworzenie samochodu przyjaznego środowisku na 21 wiek, który miał łączyć ekologię i ekonomię z wygodą i radością z jazdy, jakie zapewniają konwencjonalne samochody.
Wystarczyły trzy lata, by na rynku pojawił się Prius, pierwszy seryjny samochód hybrydowy. W ten sposób Toyota rozpoczęła proces stopniowej elektryfikacji samochodów. Był to punkt zwrotny w rozwoju napędów samochodowych i początek zainteresowania zrównoważonym transportem.
Wraz z premierą trzeciej generacji, Prius stał się pierwszym samochodem z pełnym napędem hybrydowym z własną odrębną gamą modelową. W 2012 roku dołączył do niego minivan Prius+, a także Prius Plug-in, tworząc kompletną rodzinę modelu.
Każda kolejna generacja napędów hybrydowych Toyoty była mocniejsza, lżejsza i bardziej oszczędna. W Europie Toyota rozszerzyła gamę samochodów hybrydowych o Aurisa Hybrid w 2010 roku, Yarisa Hybrid w 2012 i praktycznego Aurisa Hybrid Touring Sports w 2013 roku. Yaris do dziś jest jedynym na kontynencie przedstawicielem segmentu B z pełnym napędem hybrydowym.
W 2015 roku sprzedaż samochodów hybrydowych Toyoty w Europie sięgnęła liczby 209 000 aut, o 17% więcej niż w poprzednim roku. Liczba sprzedanych hybryd Toyoty od momentu wejścia Priusa na rynek europejski w 2000 roku przekroczyła ponad milion egzemplarzy.
Na całym świecie Toyota Motor Corporation sprzedała ponad 8 milionów hybryd. Żaden inny producent nawet nie zbliżył się do podobnych wyników. Toyota od 1997 roku pozostaje niekwestionowanym liderem w dziedzinie zrównoważonego transportu – wraz z Lexusem zajmuje łącznie 60% światowego rynku hybryd. Twardym dowodem na to, jak duży wpływ na poprawę czystości powietrza mają hybrydy Toyoty, jest 58 milionów ton CO2 niewyemitowanych dzięki temu, że po drogach jeździ 8 milionów oszczędnych hybryd.
Dziedzictwo RAV4 – od niszy do samochodu globalnego
Samochód o nazwie Recreational Active Vehicle with 4-Wheel Drive (RAV4), który zadebiutował w 1994 roku, stworzył zupełnie nowy segment kompaktowych SUV-ów. Auto, które pokazano po raz pierwszy na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie w 1994 roku, wyraźnie różniło się od tradycyjnych samochodów terenowych. Kompaktowe, 3- drzwiowe nadwozie mierzyło tylko 3695 mm długości. Pierwszy tzw. miejski AWD napędzany był stosunkowo małym 2-litrowym silnikiem, zamontowanym poprzecznie pod maską samonośnego nadwozia z niezależnym zawieszeniem wszystkich kół. Tak narodził się segment kompaktowych SUV-ów.
W 1994 roku Toyota sprzedała 53 000 egzemplarzy RAV4. W następnym roku wynik ten podwoił się, a w 1996 roku potroił. Od tamtej pory sprzedaż systematycznie rośnie, a każda następna generacja przynosi kolejne sukcesy, zamieniając pionierski SUV z niszowego modelu w samochód globalny. W 2013 roku sprzedaż RAV4 okazała się 10-krotnie większa niż w 1994 roku. Obecnie model jest dostępny w 170 krajach. Cztery generacje sprzedały się łącznie w ponad 6 milionach egzemplarzy, z tego 1,5 miliona kupili Europejczycy. Do dziś po drogach porusza się 90% z nich.
Od 1994 roku segment kompaktowych SUV-ów zmienił się i dojrzał. Na początku klienci wybierali SUV-y zamiast sportowych hatchbacków i coupé. Obecnie samochody te cieszą się największą popularnością jako stylowe auta rodzinne z charakterem, a zarazem praktyczne alternatywy dla minivanów i osobowych aut klasy średniej. W ciągu 5 ostatnich lat oferta SUV-ów w Europie wzrosła z 10 do 19 modeli, a popularność tego segmentu stale rośnie.
Podwójna moc
Nowa Toyota RAV4 Hybrid stanowi doskonałą odpowiedź na wymagania konkurencyjnego rynku kompaktowych SUV-ów. Model łączy nieporównywalne z niczym doświadczenie Toyoty, zebrane w ciągu 20 lat ewolucji RAV4, a wraz z nim całego segmentu SUV-ów, z najnowocześniejszym pełnym napędem hybrydowym. Nowy RAV4 Hybrid to dynamiczna stylistyka, przestronność, najwyższa jakość wnętrza, niezrównana wszechstronność oraz ogromna radość z jazdy za sprawą układu hybrydowego. RAV4 Hybrid zapewnia najlepsze w swojej klasie wyniki zużycia paliwa i niezwykle niską emisję CO2. System E- Four napędzający wszystkie cztery koła silnikami elektrycznymi zapewnia lepszą kontrolę trakcji i większe możliwości holowania przyczepy.
Napęd hybrydowy
Pełny napęd hybrydowy RAV4 wyposażony jest w pracujący w cyklu Atkinsona benzynowy silnik 16V VVT-i o pojemności skokowej 2,5 l, silnik elektryczny o potężnym momencie obrotowym dostępnym od zerowej prędkości obrotowej , generator, umieszczony pod tylnymi siedzeniami akumulator niklowo-wodorkowy o 204 ogniwach oraz sterownik mocy. Silnik benzynowy ma moc 152 KM (112 kW) i maksymalny moment obrotowy 206 Nm dostępny między 4400 a 4800 obr./min. Synchroniczny silnik elektryczny z magnesami trwałymi rozwija moc 142 KM (102 kW) i moment obrotowy 270 Nm od chwili startu. W wersji AWD funkcja napędu na wszystkie koła (E- Four) realizowana jest dzięki zamontowanemu z tyłu silnikowi elektrycznemu, co pozwala uniknąć dodatkowej masy, kosztów i złożoności, które wiązałyby się z przekazywaniem napędu na tylną oś za pośrednictwem wału.
Całkowita moc układu, wynosząca 197 KM (145 kW), zapewnia RAV4 Hybrid przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 8,3 sekundy i prędkość maksymalną 180 km/h. Jednocześnie RAV4 Hybrid odznacza się wyjątkowo niskim zużyciem paliwa – jedynie 5,1 l/100 km w europejskim cyklu mieszanym – oraz bardzo niską emisją CO2, wynoszącą 115 g/km.
Silnik benzynowy jest wyposażony w wiele zaawansowanych technologii, służących optymalnej integracji jednostki z pozostałymi elementami napędu hybrydowego, poprawie osiągów i minimalizacji zużycia paliwa oraz emisji CO2.
Praca w cyklu Atkinsona oznacza, że suw pracy jest dłuższy niż suw sprężania, co owocuje mniejszymi stratami energii. System VVT-i reguluje moment otwarcia zaworów dolotowych w zależności od prędkości, obrotów i obciążenia silnika. Układ recyrkulacji spalin otrzymał elektronicznie sterowany zawór, który w elastyczny, precyzyjny sposób reguluje przepływ gazów do układu zasilającego silnik. Wydajne chłodzenie zwiększa skuteczność systemu, także przy dużym obciążeniu silnika.
Legendarna cisza we wnętrzu hybryd Toyoty została w RAV4 przeniesiona na wyższy poziom dzięki dodatkowym wytłumieniom silnika i bezstopniowej skrzyni biegów.
Działanie pełnego napędu hybrydowego
Hybrydowa jednostka napędowa może korzystać jednocześnie z silnika spalinowego i elektrycznego, a także z każdego z nich osobno, maksymalnie wykorzystując ich możliwości dla optymalnego zrównoważenia osiągów i niskiego zużycia paliwa. Podczas zwalniania i hamowania silniki elektryczne pełnią rolę potężnych generatorów, będących jednocześnie hamulcami rekuperacyjnymi. Energia kinetyczna, w konwencjonalnych pojazdach tracona w postaci ciepła, przetwarzana jest wówczas w energię elektryczną magazynowaną w wysokowydajnym akumulatorze.
Bezstopniowa, elektryczna przekładnia E-CVT sterowana jest przez system elektroniczny Shift-by-Wire. RAV4 Hybrid umożliwia manualny wybór trybów jazdy, pozwalający maksymalnie wykorzystać możliwości w pełni hybrydowego napędu. Jednym z dostępnych trybów jest tryb EV – niemal bezgłośny tryb jazdy z użyciem wyłącznie silnika elektrycznego, bez zużycia paliwa i bez jakiejkolwiek emisji CO2, tlenków azotu i cząstek stałych.
W pełni hybrydowa jednostka napędowa pozwala unikać korzystania z silnika spalinowego podczas jazdy miejskiej zawsze, jeśli jest to możliwe. Badania Toyoty wykazują, że w praktycznej eksploatacji napęd w pełni hybrydowy w dużej mierze działa jako bezemisyjny napęd elektryczny.
E-Four – hybrydowy elektryczny napęd 4×4
RAV4 Hybrid AWD, jako pierwszy samochód Toyoty w Europie, jest wyposażony w umieszczony z tyłu wysokonapięciowy silnik elektryczny o mocy 50 kW, dzięki któremu zyskuje napęd na tylne koła bez konieczności wykorzystania wału. Działając niezależnie od napędu przedniej osi i napędzając jedynie tylne koła, system E-Four płynnie włącza tryb AWD przy ruszaniu na śliskiej nawierzchni, w zakręcie, zwiększając również przyczepność́, stabilność i sterowność w trudnych warunkach drogowych.
Efektywnie wykorzystując moc dostarczaną przez hybrydową jednostkę napędową, E-Four nie tylko wyraźnie poprawia własności jezdne, ale i ogranicza straty energii, zapewniając niższe zużycie paliwa, niż w przypadku pojazdów z konwencjonalnym napędem na cztery koła. Realizowany za pomocą systemu E-Four napęd na wszystkie koła zapewnia również nowemu RAV4 Hybrid AWD możliwość holowania przyczep o masie do 1650 kg, co stawia go pod tym względem w czołówce pojazdów hybrydowych.
Lepsze wyczucie drogi, Sequential Shiftmatic i tryb Power
Logika oprogramowania sterującego pracą bezstopniowej skrzyni biegów została zaprojektowana w taki sposób, by zapewnić płynne, naturalne przyspieszanie, przy którym obroty silnika rosną wraz ze wzrostem prędkości, a prowadzenie RAV4 Hybrid dawało radość z jazdy.
Wzbogacenie manualnego wyboru trybów jazdy o funkcje zmiany biegów Sequential Shiftmatic i tryb Power umożliwia jazdę o bardziej sportowym charakterze, zapewniając lepsze reagowanie na wciskanie pedału przyspieszenia, przydatne na krętych i górskich drogach. Przełączenie dźwigni w pozycję Sequential Shift zwiększa intensywność hamowania silnikiem oraz wzmacnia reakcję na wciskanie pedału przyspieszenia ze względu na utrzymywanie wyższych obrotów silnika niż w przypadku standardowej pozycji D. Włączenie trybu Power pozwala wzmocnić trakcję.
Dynamika – większy komfort jazdy i precyzja prowadzenia
W nowym RAV4 zastosowano szereg rozwiązań zwiększających komfort jazdy i poprawiających reagowanie na polecenia kierowcy wpływając na stabilności i sterowności. Liczbę zgrzewów tylnego wspornika ramy zwiększono ze 105 do 138, wzmocniono również elementy zawieszenia i strukturę podłogi. Zwiększona dzięki temu sztywność konstrukcji podwozia i nadwozia poprawia stabilność pojazdu, a także zwiększa tłumienie drgań, korzystnie wpływając na komfort jazdy.
Podobnie jak jego poprzednik, nowy RAV4 wyposażony jest w kolumny MacPhersona z przodu i zawieszenie z podwójnymi wahaczami wleczonymi z tyłu. Zmodyfikowano jednak amortyzatory i sprężyny śrubowe obu osi, uzyskując bardziej płynną i komfortową pracę zawieszenia oraz lepszą stabilność kierunkową.
Zastosowano nowe amortyzatory o nieliniowej charakterystyce, umożliwiające lepsze dostosowanie tłumienia do różnych prędkości i warunków drogowych, a tym samym zapewniające większy komfort jazdy. Pod kątem bardziej płynnej pracy zawieszenia zoptymalizowano również sprężyny. Dzięki usztywnieniu punktów mocowania przekładni kierowniczej poprawiono też precyzję kierowania.
Lepsze wytłumienie kabiny
Z myślą o komforcie pasażerów zajmujących tylne siedzenia, w nowym RAV4 gruntownie poprawiono wytłumienie kabiny w sposób umożliwiający swobodną konwersację podczas jazdy. Powierzchnię wytłumienia podłogi zwiększono o około 55%, zmieniono kształt tylnych paneli wykończeniowych i zaopatrzono tylną część karoserii w dodatkowe elementy z materiału dźwiękochłonnego, wyciszającego szumy pochodzące od opływu powietrza, opon i układu wydechowego.
Skuteczność izolacji dźwiękowej przednich i tylnych drzwi poprawiono przez zwiększenie ilości materiału dźwiękochłonnego i dodanie zewnętrznych uszczelek. Zwiększono również wytłumienie tablicy rozdzielczej, ograniczając przenikanie do kabiny hałasu z komory silnikowej.
Zaawansowane technologie bezpieczeństwa
Nowy RAV4 wyposażony jest w system Toyota Safety Sense, nowo opracowany zestaw rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo czynne, które pomagają uniknąć kolizji lub ograniczyć ich skutki.
Zastosowany w RAV4 system Toyota Safety Sense, wykorzystujący kamerę i czuły radar pracujący w zakresie fal milimetrowych, udostępnia funkcję zapobiegania kolizjom PCS (Pre-Collision System) z mechanizmem wykrywania pieszych, układ ostrzegania o opuszczaniu pasa ruchu LDA (Lane Departure Alert), aktywny tempomat ACC (Adaptive Cruise Control), automatyczne światła drogowe AHB (Automatic High Beam) oraz rozpoznawanie znaków drogowych (Road Sign Assist).
System PCS przy prędkościach powyżej 10 km/h wykrywa obiekty znajdujące się przed samochodem i pomaga uniknąć zderzenia. W przypadku ryzyka kolizji PCS ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym i świetlnym, a także wzmacnia siłę hamowania po wciśnięciu pedału hamulca. W razie braku reakcji kierowcy, PCS samoczynnie rozpoczyna hamowanie, zmniejszając prędkość o około 40 km/h lub nawet całkowicie zatrzymując samochód w celu zapobieżenia kolizji lub ograniczenia jej skutków.
System jest również w stanie wykryć możliwość kolizji z pieszym – w takiej sytuacji automatyczne hamowanie następuje w przedziale prędkości od 10 do 80 km/h i może zmniejszyć prędkość o około 30 km/h.
Aktywny tempomat ACC pomaga utrzymać bezpieczną odległość od poprzedzających pojazdów. ACC wykrywa pojazdy jadące z przodu i określa ich prędkość, po czym dostosowuje do niej prędkość jazdy (w ustawionym zakresie) tak, by zachować bezpieczny dystans. Monitorując pojazdy zajmujące i opuszczające pas przed samochodem za pomocą przedniej kamery i radaru, ACC odpowiednio zmniejsza i zwiększa prędkość samochodu, zapewniając płynność jazdy.
System ostrzegania o opuszczaniu pasa ruchu LDA monitoruje za pomocą przedniej kamery poziome oznakowanie jezdni, pomagając uniknąć wypadków spowodowanych zjechaniem na sąsiedni pas, w szczególności najgroźniejszych zderzeń czołowych. Gdy samochód zaczyna opuszczać pas bez włączenia kierunkowskazu, LDA ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym i świetlnym i może również skorygować tor jazdy. System wykrywa także kołysanie się auta, które pojawia się, gdy słabnie koncentracja kierowcy pod wpływem zmęczenia. W takiej sytuacji włącza się sygnał, który przypomina kierującemu o konieczności zrobienia przerwy.
Funkcja odczytywania znaków drogowych RSA informuje o znakach kluczowych dla bezpieczeństwa w trasie, takich jak ograniczenie prędkości czy zakaz wyprzedzania.
Automatyczne światła drogowe AHB pomagają zapewnić dobrą widoczność podczas jazdy nocnej. System wykrywa zarówno światła przednie, jak i tylne znajdujących się w pobliżu pojazdów, automatycznie przełączając światła drogowe na mijania dla uniknięcia oślepiania innych kierowców. Automatyczne włączanie świateł drogowych, gdy są do tego warunki, ułatwia wcześniejsze dostrzeganie pieszych i przeszkód.
Dzięki zmniejszonemu ryzyku wypadków, posiadacze samochodów wyposażonych w system Toyota Safety Sense mogą ubiegać się o niższe stawki składek ubezpieczeniowych. Nowy RAV4 oferuje również znane z wcześniejszego modelu funkcje Blind Spot Monitor i Rear Cross Traffic.
Kamera 360 stopni (Panoramic View Monitor)
Panoramic View Monitor wykorzystuje cztery kamery umieszczone pod bocznymi lusterkami, z przodu i z tyłu samochodu. Unikalny system Toyoty pozwala uzyskać wyraźną wizualizację 3D całego otoczenia pojazdu podczas postoju i powolnej jazdy. System wyświetla także rekomendowaną drogę wyjazdu do tyłu, co bardzo ułatwia manewry. Widok z przedniej i tylnej kamery osiąga kąt 180 stopni, co pozwala obserwować martwe punkty. Kamery po bokach działają nawet, gdy boczne lusterka są złożone. Panoramiczny zoom pozwala bliżej się przyjrzeć wybranym obiektom.
Wielofunkcyjny wyświetlacz o przekątnej 4,2 cala
Pomiędzy na nowo zaprojektowanymi zegarami umieszczonymi w głębokich tubach znajduje się kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego w technologii TFT (Thin Film Transistor). Można go kontrolować za pomocą przełącznika w kierownicy lub za pośrednictwem 7-calowego ekranu dotykowego na konsoli centralnej.
Monitor wyświetla wiele cennych informacji i łączy różne funkcje, które pozwalają wygodnie korzystać z funkcji komputera pokładowego. Nalezą do nich m.in. informacje o przebytej drodze, prędkości, zasięgu i zużyciu paliwa, dane telemetryczne systemu Smart Stop & Start, monitor zarządzania energią w układzie hybrydowym, nawigacja, położenie samochodu w jeździe terenowej oraz informacja o blokadzie kierownicy. Na ekranie wyświetlają się także opcje personalizacji ustawień.
System Multimedialny Toyota Touch 2
Nowy RAV4 jest dostępny z systemem multimedialnym Toyota Touch 2, z rozszerzeniami Go oraz Go Plus. Wyróżnia się on dużym ekranem dotykowym o przekątnej 7 cali. Wśród funkcji systemu znajduje się kamera cofania, port USB i pełna komunikacja Bluetooth z odtwarzaczami MP3 i telefonami, wraz z możliwością odczytu SMS-ów na ekranie. Dzięki systemowi Toyota Touch 2 kierowca może zarządzać muzyką, wyświetlać zdjęcia, parametry spalania oraz sterować funkcjami samochodu za pomocą ekranu dotykowego. Opcjonalna nawigacja satelitarna udostępnia usługi IP Traffic, TomTom, Google Street View, Google Panoramio, Google Local Search i powiadomienia o korkach na trasie przejazdu.
Rozszerzenie Go Plus zawiera ponadto modele miast 3D, grafiki ważnych miejsc i głosowe odczytywanie wiadomości. Funkcja rozpoznawania mowy pozwala głosowo uruchomić wyświetlanie sms-ów, maili i notatek w kalendarzu telefonu.
Stylizacja nadwozia – dynamika i moc
Obecna generacja RAV4 powstała na platformie Avensisa, dzięki temu samochód łączy zalety zwinnego SUV-a oraz komfortowej limuzyny. Wersja po liftingu jest teraz jeszcze dłuższa i wynosi 4605 mm, o 35 mm więcej od poprzednika. Rozstaw osi pozostał niezmieniony.
Nowa, pełna siły interpretacja języka stylistycznego Under Priority i Keen Look zaowocowała bardziej dynamicznym i muskularnym wyglądem przodu nowego RAV4. Znaczek Toyoty jest usytuowany pośrodku górnego grilla, którego przedłużenie stanowią reflektory LED lub halogenowe. W moduły lamp zostały wkomponowane światła do jazdy dziennej w technologii LED.
Środkowy grill został poszerzony, zaś dolny grill w kształcie trapezu zyskał większą powierzchnię, wpisując się tym samym w najnowszą stylistykę Toyoty w duchu języka Under Priority. Bardziej wyrazistą linię boczną podkreślają nowe wzory 17- i 18-calowych felg.
Tył samochodu zdominowany jest przez mocno wyprofilowane światła LED. Przeprojektowany tylny zderzak podkreśla szeroką, stabilną postawę auta. Wersja hybrydowa jest łatwo rozpoznawalna po charakterystycznym niebieskim znaku Toyoty, znaczku Hybrid oraz zarezerwowanych dla niego specjalnych 17-calowych felgach.
Nowy RAV4 będzie dostępny w 9 kolorach nadwozia, wśród których nowością są metalizowane lakiery: ciemnoczerwony i niebieski.
Nowy projekt wnętrza – funkcjonalność i jakość
Deska rozdzielcza z umieszczonymi w sportowych tubach zegarami, konsola centralna i dźwignia zmiany ustawień automatycznej skrzyni biegów zostały przeprojektowane, podobnie zmiany stylistyczne objęły wewnętrzną stronę drzwi i centralnego podłokietnika. Wnętrze wykończone jest w sposób spójny i elegancki, wykorzystując wysokiej jakości materiały.
Pomiędzy zegarami umieszczony został kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego o przekątnej 4,2 cala. Dominującym elementem konsoli centralnej jest 7-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego.