Marka przedłuża współpracę z „najpiękniejszymi wyścigami na świecie” i będzie sponsorem motoryzacyjnym wydarzenia przez kolejne trzy lata.
Alfa Romeo udostępni organizatorom flotę trzydziestu Giulii i Stelvio, oficjalnych samochodów Mille Miglia 2019.
Związek pomiędzy marką a najbardziej kultowym samochodem historycznych wyścigów sięga 1928 roku, kiedy to Alfa Romeo odniosła swoje pierwsze zwycięstwo.
W sumie, w wyścigach od 1927 do 1957 roku, Alfa Romeo zwyciężyła 11 razy – jest to rekord, który nie został pobity.
Sportowe DNA cały czas iskrzy w najmocniejszych samochodach Alfy Romeo oraz w C38 zespołu Formuły 1 „Alfa Romeo Racing”.
Zaprezentowane na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie serie specjalne Giulia Quadrifoglio i Stelvio Quadrifoglio „Alfa Romeo Racing” oddają hołd legendzie marki.
Fiat 500 serii F, zakupiony w 2017 roku przez słynne Muzeum Sztuki Nowoczesnej MoMA w Nowym Jorku, został wczoraj po raz pierwszy przedstawiony publiczności.
Samochód będzie prezentowany na wystawie „The Value of Good Design„, czynnej do 15 czerwca 2019 roku, opowiadającej historię wzornictwa przemysłowego, eksponując zbiory z kolekcji MoMA.Więcej
Pół wieku ekskluzywnego, sportowego charakteru w gamie modeli klasy wyższej: w listopadzie 1968 r. Mercedes-Benz zaprezentował serię modelową 114 z nadwoziem coupé.
Od 25 do 28 października w Padwie odbędzie się 35. edycja najważniejszej, europejskiej imprezy branżowej z ponad 5000 samochodów zabytkowych na sprzedaż oraz ponad 1600 wystawcami.
Gwiazdą wydarzenia będzie FCA Heritage, dział Grupy, zajmujący się ochroną i promocją dziedzictwa kulturowego włoskich marek Alfa Romeo, Fiat, Lancia i Abarth.
Na Salonie w Padwie oficjalnie debiutują dwie nowe usługi Alfa Romeo Classiche: Certyfikacja autentyczności oraz usługi konserwatorskie. Promuje je należąca do piosenkarza i muzyka Piero Pelù Giulietta Sprint (1955), jedna z pierwszych zabytkowych Alf Romeo, które mogą poszczycić się Certyfikatem Autentyczności.
Nowy projekt „Instant Classic”, który zakłada wydawanie certyfikatów dla najbardziej ekskluzywnych, aktualnie produkowanych samochodów, które staną się przedmiotami kolekcjonerskimi, reprezentowany jest przez serię specjalną Stelvio Quadrifoglio NRING.
Od odkrycia po usługi konserwatorskie, od podwyższenia wartości, do powtórnego wprowadzenia na rynek: dzięki projektowi „Reloaded by Creators”, w Padwie FCA Heritage wystawia na sprzedaż Fiata 124 Sport Spider (1967) oraz Pininfarinę Spidereuropa (1982).
Na stoisku FCA Heritage obecni będą trzej wyjątkowi „ambasadorowie” sportowej przeszłości Grupy: Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione IMSA (1988), Lancia Delta HF Integrale Gr. A «Safari» (1988) oraz niezwykle rzadki Fiat S 61 Corsa (1908), prawdziwa gwiazda Działu.
W zeszłą sobotę odbył się zlot Klubu Forza Italia 2018, w którym wzięło udział 2000 uczestników prezentujących przeszło 430 pojazdów.
Do największych okazów należały: jedyny istniejący na świecie egzemplarz Fiata 2300 En Plein z nadwoziem Vignale, zabytkowa Alfa Romeo GT Junior 1600 z 1973 roku czy 37-letnia Lancia Beta Montecarlo.
Licznie reprezentowane były współczesne samochody – nie zabrakło żadnego obecnie produkowanego modelu marek należących dziś do Grupy FCA, w tym nawet tak unikatowych aut, jak Alfa Romeo Giulia Q czy 4C Spider.
FCA gratuluje Klubowi Forza Italia organizacji bardzo udanego zlotu.