Nowy Mercedes-Benz CLA Coupé

Dodane przez 19/01/2019 Mercedes Bez komentarza Tagi: ,

Motoryzacyjna inteligencja może być piękna

Na targach CES Mercedes-Benz prezentuje Nowego CLA Coupé z udoskonalonym Asystentem Wnętrza MBUX oraz funkcją ENERGIZING COACH. Nowy model ustanawia także klasowe standardyw dziedzinie aerodynamiki i systemów wspomagających kierowcęz gamy Intelligent Drive.

Dzięki MBUX, począwszy od debiutu nowej Klasy A, Mercedes-Benz zrewolucjonizował sposób obsługi i komunikowania się z samochodem.„Teraz »wskakujemy« na kolejny poziom i w segmencie aut kompaktowych wprowadzamy inteligentnego asystenta wnętrza. Poprzez rozpoznawanie gestów ułatwia on intuicyjną obsługę (instrumentów)” – powiedział Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za prace badawcze w koncernie oraz za rozwój w Mercedes-Benz Cars. „Ale to nie jedyna nowa funkcja, dzięki której CLA wyróżnia się niespotykaną motoryzacyjną inteligencją”.

Pierwsze wcielenie CLA odniosło wielki sukces – model znalazłokoło 750 tysięcy nabywców, a przy okazji stworzył zupełnie nowy segment czterodrzwiowych coupé” – dodała Britta Seeger, Członek ZarząduDaimler AG odpowiedzialna za marketing i sprzedaż Mercedes-Benz Cars.„Nowa odsłona CLA reprezentuje kolejne stadium rozwoju w dziedzinie samochodowej inteligencji, a jednocześnie ma jeszcze bardziej emocjonującyi sportowy charakter od poprzednika. W połączeniu z najnowszymi systemami obsługi ustanawia nieznane dotąd wzorce dla całego segmentu”.

Nowa generacja kompaktów z gwiazdą wniosła znaczący wkładw odmłodzenie oraz zmianę wizerunku marki Mercedes-Benz.Szczególnie istotny z punktu widzenia przejmowania i zatrzymywania klientów jest właśnie model CLA. W 2013 r. CLA Coupé trafił do sprzedaży jako pierwszy kompaktowy Mercedes na amerykańskim rynku. W szczytowych momentach ponad dwie trzecie jego nabywców w USA jeździło wcześniej konkurencyjnymi modelami innych marek. Średnia wieku klientów wybierających ten model w Stanach Zjednoczonych była o około 10 lat niższa od statystycznego nabywcy Mercedesa. Także w Europie właściciele modelu plasowali się wśród najmłodszych w portfolio marki.

W 2017 r. połowa europejskich nabywców CLA jeździła wcześniej modelami marek konkurencyjnych. Ponad 75% użytkowników modelu ze Starego Kontynentu – czy to wersji coupé, czy Shooting Brake – na swój następny samochód ponownie wybierało Mercedesa. Sumaryczna sprzedaż pierwszej generacji CLA Coupé oraz CLA Shooting Brake na poziomie 750 000 sztukw znaczącym stopniu przyczyniła się do sukcesu rodziny kompaktowych aut spod znaku trójramiennej gwiazdy.

W ciągu pierwszego roku po debiucie nowy CLA będzie dostępny takżew specjalnej, limitowanej wersji Edition 1. Jej ekskluzywny charakter podkreśla szereg wizualnych akcentów, wyróżniających ją zarówno w zakresie wyglądu zewnętrznego, jak i wystroju wnętrza.

Nowy CLA będzie wytwarzany w węgierskiej fabryce Mercedes-Benzw Kecskemét. Pierwsze egzemplarze modelu trafią na europejski rynekw maju 2019 r.

Design: czyste emocje

Jako czterodrzwiowe coupé nowy CLA intryguje swoim purystycznym,wręcz uwodzicielskim designem – i ustanawia nowe standardy w DNA designu »zmysłowej przejrzystości«. Imponuje doskonałymi proporcjami, które nie zmieniły się od pierwszego szkicu: długą, rozciągniętą maską, kompaktową kabiną, szerokim rozstawem kół i mocno zaakcentowanymi nadkolami, a także typowym dla naszych GT tylnym pasem z charakterystycznymi przetłoczeniami” – powiedział Gorden Wagener,szef designu Daimler AG. „W skrócie – CLA Coupé ma potencjał, by stać się ikoną nowoczesnego designu”.

Połączenie wydłużonej linii dachu i bezramkowych szyb nadaje CLA Coupé niepowtarzalny charakter – sportowy i elegancki zarazem. Profil pasa przedniego nawiązuje do „rekiniego” nosa, a długą pokrywę silnika zdobią muskularne wybrzuszenia.

Sportową „twarz” modelu CLA tworzą płaskie reflektory w połączeniu z nisko poprowadzoną płaszczyzną maski i „diamentowym” grillem. Smukłe, dzielone tylne lampy i tablica rejestracyjna umieszczona na zderzaku sprawiają, że jego nadwozie wydaje się wyjątkowo szerokie.

Dzięki cofnięciu przedziału pasażerskiego tył nadwozia – typowy dla modeli GT – w zbalansowany sposób łączy elegancję ze sportową naturą. Oszczędny w rysunku profil definiują wyraziste linie. Szeroki rozstaw kół,wraz z poszerzonymi nadkolami podkreślają dynamizm sylwetki CLA.

Tak jak w Klasie A unikalną architekturę wnętrza w głównym stopniu tworzy awangardowy design kokpitu. Projektanci całkowicie zrezygnowali z górnej zabudowy deski rozdzielczej. W rezultacie jej główny korpus rozciąga się na całą szerokość kabiny. Kolejnym atrakcyjnym akcentem są nawiewy utrzymane w sportowej stylizacji.

 

media.daimler.pl