Nowa Klasa C Cabriolet oraz nowy Mercedes-AMG C 43 4MATIC Cabriolet

Dodane przez 01/03/2016 Mercedes Bez komentarza Tagi:

Mercedes-Benz otwiera nowy sezon jazdy z wiatrem we włosach i uzupełnia gamę otwartych modeli z miękkim dachem, prezentując pierwszy kabriolet zbudowany na bazie Klasy C. Jego design stanowi młodzieńczą interpretację nowoczesnego luksusu, a wyrazisty charakter – najpełniej widoczny po złożeniu dachu – podkreślają liczne szlachetne detale. Opcjonalnie kabriolet dostępny jest z automatycznym systemem przeciwwiatrowym AIRCAP i ogrzewaniem okolic karku AIRSCARF – dla zapewnienia wyjątkowego komfortu jazdy pod gołym niebem przez 365 dni w roku. Wydajne silniki o mocy od 115 do 270 kW (od 156 do 367 KM) i zawieszenie zaprojektowane pod kątem dynamiki (opcjonalnie – pneumatyczne AIRMATIC) gwarantują sportowe, zwinne prowadzenie. Wszystkie odmiany mogą współpracować z nową, automatyczną przekładnią 9G-TRONIC. Na pokładzie nie brakuje też sprawdzonych systemów wspomagających oraz najnowocześniejszych multimediów. Nowa Klasa C Cabriolet trafi do dealerów latem 2016 roku.

„Nasza nowa Klasa C Cabriolet stanowi wstęp do świata kabrioletów premium Mercedes-Benz. Sportowa i młodzieńcza – z wyglądu i z charakteru – oferuje autentyczną przyjemność z jazdy pod gołym niebem przez cały rok” – mówi prof. Thomas Weber, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za badania i rozwój osobowych Mercedesów.

Sportowa i młodzieńcza
Jako nowy bazowy model w świecie kabrioletów Mercedes-Benz, Klasa C Cabriolet jest spójnym ucieleśnieniem filozofii designu aut spod znaku trójramiennej gwiazdy: nowoczesny luksus definiuje tu zmysłowa przejrzystość. Swój niezależny charakter wyraża w zdecydowanie sportowej formie – i ze świeżym, młodzieńczym sznytem.

Z podniesionym dachem profil nowego kabrioletu przypomina Klasę C Coupe. Wymiary obu wersji są zresztą niemal identyczne, podobnie jak wyrazisty, przedni pas z diamentową osłoną chłodnicy i LED-owymi reflektorami, długa maska oraz wysoko poprowadzona linia szyb. Miękki dach ze szklanym oknem harmonijnie przechodzi w dynamicznie stylizowany tylny pas z muskularnymi błotnikami i smukłymi, diodowymi lampami. Wyjątkowo pojemny jak na kabriolet bagażnik – 360 litrów (285 litrów po złożeniu dachu) – zapewnia wysoką praktyczność na co dzień.

Wymiary w skrócie:

Cabriolet

Coupé

Różnica

Rozstaw osi

2840

2840

0

Długość

4686

4686

0

Szerokość

1810

1810

0

Wysokość

1409

1405

+4

Miejsce nad głową: przód

981

985

-4

Miejsce nad głową: tył

917

905

+12

Wymiary w milimetrach
Z boku typową dla Mercedes-Benz stylizację podkreśla zdecydowane przetłoczenie, biegnące od przedniego nadkola aż do tylnych lamp. Obniżone o 15 mm względem limuzyny zawieszenie sprawia, że już na standardowych, 17-calowych kołach kabriolet sprawia dynamiczne wrażenie – a przy tym wyróżnia się znakomitymi parametrami aerodynamicznymi (współczynnik oporu powietrza Cd = 0,28).

Charakterystycznie stylizowana wersja AMG
Te same, mocne przetłoczenia karoserii zarezerwowano dla nowego Mercedesa-AMG C 43 4MATIC Cabriolet – wyróżniają go jednak jeszcze bardziej sportowy, typowy dla AMG design oraz specyficzne obręcze z lekkich stopów.

Nadwozie i wnętrze – z jednej gliny
Po otwarciu dachu Klasa C Cabriolet w pełni ukazuje wysmakowaną harmonię, jaka panuje między stylizacją nadwozia i wnętrza. To zasługa wysokiej jakości detali, takich jak chromowane listwy biegnące od przednich słupków aż do osłony składanego dachu.

Miękki dach klasy premium
Całkowicie automatycznie sterowany, klasyczny miękki dach kabrioletu standardowo ma kolor czarny. Na życzenie dostępne jest poszycie z wielowarstwową izolacją akustyczną w kolorze ciemnobrązowym, ciemnoniebieskim, ciemnoczerwonym lub czarnym, w znacznym stopniu ograniczające słyszalne w kabinie szumy wiatru i toczenia. Odczuwa się to zwłaszcza podczas rozmowy przy wyższych prędkościach, gdy nie trzeba podnosić głosu. Równocześnie akustyczny dach zapewnia optymalny komfort klimatyczny.

Oparty na rozwiązaniach stosowanych w Klasie S Cabriolet, miękki dach spełnia też wysokie standardy w zakresie trwałości i funkcjonalności. Można go otwierać lub zamykać w ciągu niespełna 20 s, podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Po zainicjowaniu procedury składania dach po cichu chowa się w schowku w bagażniku. Jego pokrywa stanowi integralny element wykończenia kabiny – została wykonana z tego samego materiału, co obicia paneli pod bocznymi oknami.

Wnętrze – nowoczesność i finezja
Kabina kabrioletu, oparta na tej z limuzyny Klasy C, w świeży sposób interpretuje typowe dla kabrioletów elementy. Wysokiej jakości materiały i precyzja montażu podkreślają elegancką, a zarazem sportową atmosferę. Wyposażenie obejmuje odbijającą promienie słoneczne skórzaną tapicerkę w pięciu odcieniach do wyboru (opcja) oraz umieszczony na konsoli środkowej zaokrąglony przełącznik w kolorze matowego chromu, służący do otwierania i zamykania miękkiego dachu. Pochodzące z Klasy C Coupé sportowe fotele mają wydatne podparcie boczne i zintegrowane zagłówki, a w opcji dostępne są z ogrzewaniem okolic karku AIRSCARF. Do dyspozycji podróżujących z przodu są standardowe, automatyczne podajniki pasów.

Tylna kanapa w postaci dwóch oddzielnych miejsc ma składane, dzielone w proporcji 50:50 oparcie, dodatkowo zwiększające codzienną praktyczność kabrioletu.

Wersja AMG ze specjalnymi akcentami
Specjalnie zaprojektowane detale we wnętrzu Mercedesa-AMG C 43 4MATIC Cabriolet wzmacniają sportowy charakter kokpitu Klasy C. Idealna przy zaangażowanym stylu jazdy wielofunkcyjna, sportowa kierownica – ze spłaszczonym u dołu, obitym czarną skórą wieńcem i czerwonymi przeszyciami – perfekcyjnie leży w dłoniach.

Dla indywidualistów
Już w standardzie Cabriolet wyróżnia się bogatą specyfikacją, uzupełnioną szerokim zakresem opcji indywidualizacji (kilka przykładów: 13 wariantów tapicerki, w tym np. czerwień bengalska designo/czerń, 7 rodzajów wykończenia wnętrza, 4 kolory miękkiego dachu, 12 odcieni lakieru – w tym matowe, obszyty skórą panel instrumentów). Podsufitka miękkiego dachu dostępna jest w kolorze czarnym, porcelanowym lub szarym. Elementy ozdobne przypominające aluminium, włókno węglowe i włókno szklane uzupełniają autentyczne inkrustacje z drewna o otwartych porach w kolorze brązowym albo czarnym.

Alternatywnie dostępna linia AMG podkreśla dynamizm Klasy C Cabriolet. Z zewnątrz zdradzają ją specjalne zderzaki i listwy progowe w stylizacji AMG, diamentowa ochrona chłodnicy z chromowanymi zdobieniami oraz 18-calowe obręcze AMG. W kabinie uwagę zwracają sportowe akcenty, takie jak sportowa kierownica z podciętym u dołu wieńcem oraz sportowe nakładki na pedały AMG.

W chwili debiutu do sprzedaży trafi też limitowana seria Edition 1, która – za sprawą perfekcyjnie skoordynowanych linii wyposażenia – łączy lifestyle’owy charakter ze sportowym stylem, a tym samym stanowi doskonale pasuje do nowoczesnej, dynamicznej stylizacji nowego kabrioletu.

Lato w pakiecie
Klienci wybierający kabriolet lubią jak najczęściej jeździć z otwartym dachem. Nowa Klasa C Cabriolet – tak samo jak Klasy E i S Cabriolet – pozwala im cieszyć się maksymalnym komfortem jazdy pod gołym niebem za sprawą systemów AIRCAP oraz AIRSCARF, uprzyjemniających podróż z wiatrem we włosach nawet przy niskich temperaturach.

Dyskretnie zintegrowany z ramą przedniej szyby, elektrycznie wysuwany deflektor AIRCAP – opracowany specjalnie dla kabrioletów Mercedes-Benz – zapobiega zawirowaniom powietrza w kabinie. Współpracuje z elektrycznie sterowaną osłoną przeciwwiatrową za tylnymi fotelami, która ogranicza przeciągi na tylnej kanapie. AIRCAP stanowi część pakietu Cabriolet Comfort, obejmującego również ogrzewanie okolic karku AIRSCARF dla kierowcy i pasażera z przodu. Połączenie tych dwóch rozwiązań pozwala wydłużyć sezon jazdy z otwartym dachem do 365 dni w roku.

Alternatywą jest opcjonalna, ręcznie rozkładana osłona przeciwwiatrowa za przednimi fotelami. Chroni ona przed przeciągami w przedniej części kabiny.

Zawieszenie: sportowa zwinność i komfort
Zawieszenie Klasy C Cabriolet oferuje wysoki poziom komfortu w połączeniu z niskim poziomem wstrząsów i wibracji, a jednocześnie zapewnia wysoką dynamikę jazdy – co jest podstawą dla przyjemnego prowadzenia. W porównaniu do limuzyny standardowo obniżono je o 15 mm. Poza seryjnym zawieszeniem ze stalowymi sprężynami i selektywnym systemem tłumienia dostępne jest zawieszenie sportowe o twardszej charakterystyce, połączone z jeszcze bardziej spontanicznym układem kierowniczym Sports Direct-Steer.

Jazda na powietrzu
Na życzenie kabriolet można zamówić z zawieszeniem pneumatycznym AIRMATIC. Elektronicznie sterowana, bezstopniowa regulacja tłumienia przedniej i tylnej osi zapewnia nienaganny komfort w każdej sytuacji.

Układ DYNAMIC SELECT – standardowy przy zawieszeniu AIRMATIC i opcjonalny dla aut z zawieszeniem stalowym – pozwala kierowcy na wybór jednego z kilku trybów jazdy: sportowego (Sport lub Sport Plus), komfortowego (Comfort), oszczędnego (ECO) albo indywidualnego, z możliwością dostosowania do własnych preferencji poszczególnych ustawień pojazdu.

Dynamika: 4- i 6-cylindrowe silniki oraz, po raz pierwszy, napęd 4MATIC
Mocne i wydajne silniki benzynowe oraz wysokoprężne z funkcją ECO start/stop i szeroka gama wersji z napędem na obie osie 4MATIC zapewniają przyjemność z jazdy przez cały rok. Wszystkie wersje są zgodne z normą emisji spalin Euro 6.

Klasa C Cabriolet występuje z 6 jednostkami benzynowymi do wyboru. Ich gama rozciąga się od 1,6-litrowego, 4-cylindrowego silnika o mocy 115 kW (156 KM) pod maską odmiany C 180 do 3-litrowego motoru V6 w przypadku Mercedesa-AMG C 43 4MATIC Cabriolet (270 kW/367 KM). Wariant C 200 jest opcjonalnie dostępny z napędem na cztery koła 4MATIC.

Wersje wysokoprężne napędza 4-cylindrowy silnik Diesla o mocy 125 kW (170 KM) w C 220 d lub 150 kW (204 KM) w C 250 d. Wyposażono go w przyjazną środowisku technologię oczyszczania spalin SCR (selektywnej redukcji katalitycznej). Odmianę C 220 d można zamówić z napędem 4MATIC.

Wszystkie warianty silnikowe występują z nową, 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-TRONIC. Dane techniczne w skrócie:

 

Liczba i układ cylindrów

Poj. skokowa (ccm)

Moc (kW/KM)

Nm

Zuż. pal. (l)*

Emisja CO2(g/km)*

0-100 km/h (s)

V max
(km/h)

C 220 d

(4MATIC)

4/R

2143

125/170

400

4,5

(5,0)

116
(130)

8,3
(8,1)

231
(225)

 

C 250 d

4/R

2143

150/204

500

4,6

121

7,2

243

 

C 180

4/R

1595

115/156

250

6,0

135

8,9

222

C 200

(4MATIC)

4/R

1991

135/184

300

6,0
(7,1)

136
(163)

8,2
(8,0)

235
(227)

 

C 250

4/R

1991

155/211

350

6,2

140

6,9

244

 

C 300

4/R

1991

180/245

370

6,7

151

6,4

250

 

C 400 4MATIC

6/V

2996

245/333

480

8,0

181

5,2

250

 

C 43 4MATIC

6/V

2996

270/367

520

8,3

190

4,8

250

Dane wstępne; *średnie

Lekkie i bezpieczne nadwozie
Brak sztywnego dachu przekłada się na mniejszą sztywność nadwozia kabrioletu. Fakt ten uwzględniono już na etapie projektowania limuzyny Klasy C – i w zakresie konstrukcji przedniego pasa oraz podłogi uwzględniono również szczególne wymagania otwartej odmiany. W rezultacie nowa Klasa C Cabriolet wyróżnia się nadwoziem o wzorowej sztywności, kluczowej z punktu widzenia wysokiej dynamiki jazdy.

Jednocześnie zachowano tu inteligentną, lekką konstrukcję wersji Coupé, z wysokim udziałem aluminium, z którego wykonano między innymi pokrywę silnika i bagażnika oraz przednie błotniki. Cabriolet spełnia nie tylko wszelkie przepisy krajowe i międzynarodowe, ale również wszystkie wymogi niezależnych organizacji oraz jeszcze bardziej rygorystyczne, wewnętrzne normy bezpieczeństwa Mercedes-Benz, zdefiniowane w oparciu o rzeczywiste historie wypadków.

Funkcje jazdy półautonomicznej zmniejszają obciążenie kierowcy
Klasa C Cabriolet oferuje bogaty wybór systemów wspomagających komfort i bezpieczeństwo z rodziny Mercedes-Benz Intelligent Drive. Standardowe wyposażenie obejmuje funkcję monitorowania zmęczenia kierowcy ATTENTION ASSIST o regulowanej czułości działania, a także układ antykolizyjny COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, który prócz ostrzeganiem przed zbyt małym dostępem i zagrożeniem kolizją obejmuje system adaptacyjnego hamowania (Adaptive Brake Assist), chroniący przed uderzeniem w inny obiekt poprzez zwiększenie ciśnienia w układzie hamulcowym. Jeśli ryzyko kolizji narasta, a kierowca nie reaguje, system może samodzielnie przeprowadzić autonomiczne hamowanie z prędkości do 200 km/h, ograniczając siłę uderzenia w wolniej poruszający się lub nieruchomy pojazd albo – w najlepszym przypadku – pozwalając całkowicie uniknąć wypadku. Do 40 km/h system potrafi zapobiec kolizjom polegającym na najechaniu na tył innego auta.

Opcjonalny pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy obejmuje dodatkowe systemy wspomagające o jeszcze szerszym zakresie działania. W ramach koncepcji Intelligent Drive łączą one dane z różnych czujników i urządzeń rejestrujących, takich jak radary czy kamera stereoskopowa, dzięki czemu przyczyniają się do znacznego zwiększenia poziomu komfortu oraz bezpieczeństwa. Systemy te obejmują na przykład aktywny tempomat DISTRONIC PLUS i funkcje jazdy półautonomicznej Steering Assist oraz Stop&Go Pilot, a także PRE-SAFE® Brake z rozpoznawaniem przechodniów czy układ Brake Assist BAS PLUS, który w zależności od sytuacji aktywuje hamulce w obliczu ryzyka kolizji z ruchem poprzecznym na skrzyżowaniu. Kolejną funkcją jest aktywny system utrzymywania pasa ruchu Active Lane Keeping Assist, interweniujący nie tylko przy opuszczeniu pasa ruchu, ale również przy zagrożeniu kolizją z pojazdem na sąsiednim pasie.

Lista systemów wspomagających obejmuje także półautonomicznego asystenta parkowania, kamerę 360°, opartą na kamerze i danych z nawigacji funkcję rozpoznawania znaków Traffic Sign Assist z ostrzeganiem przed zakazami wjazdu oraz układ Adaptive Highbeam Assist Plus, pozwalający na permanentne używanie świateł drogowych dzięki maskowaniu innych pojazdów w stożku świata.

Skuteczna ochrona
Optymalną ochronę w razie wypadku zapewnia wysokie bezpieczeństwo strukturalne konstrukcji, jak również systemy ochronne, w tym kompleksowy zestaw poduszek powietrznych: adaptacyjne poduszki czołowe dla kierowcy i pasażera z przodu, poduszka kolanowa kierowcy, poduszki boczne z przodu oraz kurtyny okienne zintegrowane z górną częścią paneli przednich drzwi.

Cabriolet wyposażono także w system ochrony przed skutkami dachowania, złożony z dwóch pałąków przeciwkapotażowych schowanych za tylnymi fotelami. Jeśli system wykryje, że dachowanie jest nieuchronne, pałąki wysuwają się dzięki odpaleniu ładunków pirotechnicznych i w połączeniu z przednimi słupkami zapewniają podróżującym bezpieczną przestrzeń.

Specjalna klimatyzacja do jazdy pod gołym niebem
Opracowana z myślą o kabrioletach klimatyzacja ma różne tryby działania, zależnie od aktualnej pozycji dachu. Przy zamkniętym dachu działa tak samo jak w wersji Coupé. Po jego otwarciu dostosowuje się do specyficznych warunków: zaczyna np. kierować cieplejsze powietrze na dłonie kierowcy i wyłącza funkcję recyrkulacji powietrza. Specjalne ustawienia dla jazdy pod gołym niebem uwzględniają potrzebę ogrzania lub schłodzenia kabiny i subtelnie reagują w strefach przejściowych.

Interaktywna rozrywka
System informacyjno-rozrywkowy na pokładzie nowej Klasy C Cabriolet łączy intuicyjną obsługę z atrakcyjnymi efektami wizualnymi. Układ Frontbass wykorzystuje wolne przestrzenie w strukturze nadwozia w okolicach podłużnic jako komory rezonansowe dla głośników niskotonowych. W rezultacie zapewnia doznania akustyczne niemal na równi z salą koncertową – zwłaszcza jeśli wyposażenie obejmuje opcjonalne nagłośnienie Burmester®.

System nawigacji w czasie rzeczywistym dostarcza kierowcy precyzyjne informacje o ruchu drogowym (Live Traffic Information) i obejmuje animowany kompas oraz funkcję „Drive Show” – szczegóły dotyczące podróży wyświetlane są tu podobnie jak w samolotach pasażerskich.

Połączenie z siecią nawet w podstawowej wersji
Telefon z Bluetooth® i opcją transmisji danych – to wszystko, czego potrzeba, aby za pomocą standardowego systemu Audio 20 połączyć się z internetem. W rezultacie podczas postoju można bez ograniczeń surfować po sieci. W trakcie jazdy do dyspozycji pozostają interaktywne aplikacje Mercedes-Benz oraz dostęp do utworów multimedialnych z różnych źródeł.

Dostępny na życzenie system COMAND Online wyróżnia się nie tylko większym ekranem o rozdzielczości 960 x 540 pikseli, ale opcjonalnie pozwala też odbierać cyfrową telewizję i radio, oferuje szybką nawigację z dyskiem twardym, zintegrowany hotspot wi-fi, funkcję obsługi głosowej LINGUATRONIC i wiele innych.

Mercedes me: połączony z samochodem
Tak jak w przypadku innych Mercedesów, użytkownik Klasy C Cabriolet ma do dyspozycji szeroką paletę bezpłatnych usług standardowych oraz funkcji obsługi zdalnej, należących do pakietu „Mercedes me connect”. Lista standardowych usług obejmuje automatyczne połączenie alarmowe, pomoc w razie wypadku i awarii oraz obsługę posprzedażną. Funkcje obsługi zdalnej pozwalają w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca sprawdzić informacje takie jak status zamknięcia drzwi i okien, przebieg, ciśnienie w ogumieniu czy inne dane diagnostyczne. Umożliwiają też śledzenie pojazdu oraz zdalne otwieranie i zamykanie drzwi.

Mercedes-AMG odsłania pierwszy otwarty model we wciąż jeszcze młodej rodzinie Klasy C – C 43 4MATIC Cabriolet. Tak jak C 43 4MATIC Coupé, całoroczny kabriolet napędza 3-litrowy silnik V6 biturbo o mocy 270 kW (367 KM), połączony ze sportowo zestrojoną przekładnią automatyczną 9G-TRONIC i standardowym napędem na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC. Przyjemność z jazdy pod gołym niebem dla czterech osób potęguje tu unikalne dla wersji AMG zawieszenie o sztywniejszej elastokinematyce i trzystopniowej regulacji stopnia tłumienia. Sportowe osiągi (od 0 do 100 km/h w 4,8 s) kabriolet łączy z wysoką wydajnością – średnie zużycie paliwa wynosi jedynie 8,3 l/100 km (cykl NEDC).

Mercedes-AMG prezentuje w Genewie dwa nowe, sportowe modele z rodziny Klasy C – C 43 4MATIC w wersjach Coupé i Cabriolet. „W tym roku zamierzamy dalej dynamicznie poszerzać portfolio modeli AMG – gama naszej marki będzie bardziej zróżnicowana niż kiedykolwiek. Wraz z C 43 4MATIC Cabriolet oferujemy młodszej grupie klientów kolejną szansę na odkrycie fascynującego świata AMG” – mówi Tobias Moers, dyrektor generalny Mercedes-AMG GmbH.

3-litrowy silnik V6 biturbo o mocy 270 kW (367 KM) i 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego zapewnia imponujące osiągi. Nowy Mercedes-AMG C 43 4MATIC Cabriolet przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 s, a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Dynamiczne prowadzenie to w dużej mierze zasługa standardowego napędu na obie osie AMG Performance 4MATIC, który większą część momentu obrotowego przekazuje na tylne koła, a także nowo opracowanej przedniej osi, sztywniejszej elastokinematyki i wysoce precyzyjnego układu kierowniczego.

Kluczowe dane techniczne:

 

Mercedes-AMG C 43 4MATIC Cabriolet

 

Silnik

V6 biturbo

 

Pojemność

2996 ccm

 

Moc

 

270 kW (367 KM)
przy 5500-6000 obr./min

 

Maksymalny moment obr.

520 Nm

przy 2000-4200 obr./min

 

Średnie zużycie paliwa (NEDC)

8,3-8,4 l/100 km

 

Emisja CO2

194-190 g/km

 

Klasa efektywności

D

 

Przyspieszenie 0-100 km/h

4,8 s

 

Prędkość maksymalna

250 km/h*

* ograniczona elektronicznie

Cechy szczególne
• 3-litrowy silnik V6 biturbo ze zmodyfikowanym sterowaniem i większym ciśnieniem doładowania – odczuwalnie lepsza dynamika i elastyczność
• automatyczna przekładnia 9G-TRONIC z funkcją podwójnego wysprzęglenia podczas redukcji i wyjątkowo krótkim czasem zmiany przełożeń w trybie „Sport Plus”
• napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC z rozdziałem momentu obrotowego faworyzującym tylne koła – 31% na przód, 69% na tył
• sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL z trzystopniową, adaptacyjną regulacją tłumienia i przyciskiem wyboru trybu pracy – tak jak w Mercedesie-AMG C 63
• przełącznik AMG DYNAMIC SELECT pozwala wybrać jeden z pięciu trybów jazdy o zmodyfikowanej pod kątem wersji AMG charakterystyce
• trzystopniowy system kontroli stabilności ESP®
• przednia oś z nowo opracowanymi zwrotnicami i przegubami kulowymi oraz elastokinematyką drążków jak w Mercedesie-AMG C 63
• elastokinematyka tylnej osi zestrojona pod kątem wyższej dynamiki jazdy
• wydajne hamulce z wentylowanymi wewnętrznie, perforowanymi tarczami hamulcowymi, o średnicy 360 mm z przodu i 320 mm z tyłu
• design AMG z unikalnymi zderzakami i specjalnymi końcówkami układu wydechowego
• diamentowa osłona chłodnicy ze srebrnymi zdobieniami i czarną listwą ze lśniącym wykończeniem
• 18-calowe, pięcioramienne obręcze AMG w kolorze czarnym, ze lśniącym wykończeniem
• panel wskaźników AMG z akcentem w postaci wyścigowej flagi i prędkościomierzem wyskalowanym do 280 km/h
• wielofunkcyjna, sportowa kierownica ze skórzanym obszyciem i mocnym wyprofilowaniem w obszarze chwytu, spłaszczonym u dołu wieńcem oraz czerwonymi przeszyciami
• sportowej fotele obite czarną tapicerką ze sztucznej skóry ARTICO i mikrofiby DINAMICA z czerwonymi przeszyciami
• w pełni automatycznie sterowany, wielosezonowy miękki dach zapewnia niezrównany komfort klimatyczny i wyjątkowo niski poziom hałasu w kabinie; można go otworzyć lub zamknąć w ciągu zaledwie 20 s podczas jazdy z prędkością do 50 km/h
• na życzenie dostępny jest akustyczny miękki dach, zapewniający jeszcze wyższy komfort klimatyczny i jeszcze lepszą izolację przed hałasem
• bagażnik pojemność 285 lub 360 l – idealny na dłuższe podróże

AMG: 3-litrowy silnik V6 biturbo
Nowa V-szóstka biturbo o pojemności 3 litrów należy do rodziny jednostek BlueDIRECT firmy Mercedes-Benz. Dzięki podwyższeniu ciśnienia doładowania inżynierowie AMG zwiększyli jego moc i moment obrotowy – a także spontaniczność i elastyczność – do poziomu typowego dla maszyn z Affalterbach. Osiągając 270 kW (367 KM) i 520 Nm, silnik ustanawia nowe standardy w swoim segmencie. Gładzie cylindrowe pokrywa tu powłoka NANOSLIDE® – wyjątkowo twarda, a tym samym odporna na zużycie, jednocześnie redukuje tarcie i przyczynia się do jeszcze wyższej wydajności. To samo rozwiązanie można spotkać w silnikach bolidów Formuły 1 jeżdżących w barwach zespołu Mercedes-AMG Petronas. Wizualnie jednostka AMG wyróżnia się czerwoną, aluminiową wkładką na obudowie.

Szybka zmiana biegów, wysoka wydajność: 9G-TRONIC
9-biegowa przekładnia automatyczna 9G-TRONIC została specjalnie dostosowana do potrzeb C 43 4MATIC. Dzięki modyfikacji oprogramowania projektanci AMG byli w stanie dodatkowo skrócić czas potrzebny do zmiany poszczególnych przełożeń. Wielokrotne redukcje umożliwiają bardziej dynamiczne przyspieszanie, a funkcja podwójnej redukcji aktywna w trybach „Sport” i „Sport Plus” zapewnia jeszcze bardziej emocjonujące wrażenia z jazdy. Co więcej, określone korekty zapłonu pozwalają na jeszcze szybszą zmianę biegów niż w trybach „Eco” oraz „Comfort”.

Za naciśnięciem przycisku kierowca może uruchomić tryb ręcznej zmiany biegów za pomocą łopatek przy kierownicy – „Manual”. Przekładnia nie wrzuca wówczas kolejnego przełożenia nawet po osiągnięciu maksymalnych dopuszczalnych obrotów silnika.

Z automatyczną regulacją tłumienia: sportowe zawieszenie
Z montowanym standardowo, sportowym zawieszeniem AMG RIDE CONTROL z adaptacyjną, trzystopniową regulacją tłumienia Mercedes-AMG C 43 4MATIC Cabriolet ma wszystkie potrzebne cechy, by zapewnić fascynującą dynamikę jazdy i wyjątkowo wysoki komfort podczas dalekich podróży. Przednia oś została zaopatrzona w sztywniejsze zwrotnice, ma zmodyfikowaną elastokinematykę i większy negatyw kół. W połączeniu z nowo opracowanymi łożyskami architektura ta zapewnia zdecydowanie większą zwinność w zakrętach oraz bardziej precyzyjne, bezpośrednie reakcje zawieszenia. Korzystając z przełącznika na konsoli środkowej, kierowca może wybrać jeden z trzech trybów automatycznej regulacji tłumienia: „Comfort”, „Sport” oraz „Sport Plus”.

Zmiana charakterystyki za dotknięciem palca: AMG DYNAMIC SELECT
Charakterystykę C 43 4MATIC Cabriolet można dodatkowo indywidualizować, wybierając jeden z pięciu dostępnych trybów AMG DYNAMIC SELECT: „Eco”, „Comfort”, „Sport”, „Sport Plus” oraz „Individual”. Ich zakres rozciąga się od oszczędnego i komfortowego po zdecydowanie sportowy. Każdy z trybów wpływa na działanie kluczowych parametrów, takich jak reakcje silnika, przekładni oraz zestrojenie zawieszenia i układu kierowniczego.

Aby zwiększyć efektywność paliwową, w trybie „Eco” aktywna pozostaje funkcja ECO start/stop oraz funkcja żeglowania – gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu podczas jazdy z prędkością od 60 do 160 km/h, silnik zostaje odłączony od układu napędowego. Elektronika obniża wówczas obroty jednostki napędowej do poziomu biegu jałowego.

Bezpośredni i komunikatywny: sportowy układ kierowniczy
Zwinność C 43 4MATIC Cabriolet na krętych drogach zwiększa progresywny, sportowy układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu. Siła wspomagania zmienia się zależnie od wybranego trybu działania – do wyboru są „Comfort” lub „Sport”. Odpowiednia charakterystyka jest automatycznie aktywowana zależnie od wybranego programu AMG DYNAMIC SELECT lub może być samodzielnie ustawiona w trybie „Individual”.

Muskularny, z naciskiem na optyczną szerokość: design karoserii
Osiągi Mercedesa-AMG C 43 4MATIC Cabriolet mają odbicie w sportowej stylizacji, która pozwala natychmiast zakwalifikować go jako członka rodziny AMG. Znaki rozpoznawcze: charakterystyczna forma przedniego zderzaka z szerokimi wlotami powietrza, diamentowa osłona chłodnicy ze srebrnymi zdobieniami, oznaczenia „BITURBO – 4MATIC” na błotnikach, a także tylny dyfuzor z matowosrebrnymi elementami (na życzenie: czarnymi) i dwiema podwójnymi, harmonijnie wkomponowanymi końcówkami układu wydechowego. Pokrywa silnika z czerwoną, aluminiową wkładką podkreśla siłę nowej jednostki V6 biturbo.

Model wyróżnia się również czarnymi obudowami bocznych lusterek oraz specyficznymi obręczami AMG. 18-calowe, pięcioramienne felgi mają czarny odcień i lśniące wykończenie oraz ogumienie 225/45 R 18 z przodu (obręcz 7,5 x 18) i 245/40 R 18 z tyłu (obręcz 8,5 x 18). Na życzenie dostępne jest również szeroka gama wzorów felg o średnicy 19 cali.

Sportowe wzornictwo z charakterystycznymi detalami: design wnętrza
Za sprawą licznych detali kokpit akcentuje dynamiczną naturę C 43. Idealna przy zaangażowanym stylu jazdy wielofunkcyjna, sportowa kierownica – ze spłaszczonym u dołu, obitym czarną skórą wieńcem i czerwonymi przeszyciami – perfekcyjnie leży w dłoniach. Sportowe fotele o wydatniejszym podparciu bocznym zapewniają kierowcy bezpieczną pozycję nawet podczas agresywnej jazdy. Tapicerka ze sztucznej skóry ARTICO i mikrofibry DINAMICA oraz obszyta skórą ARTICO deska rozdzielcza zapewniają szczególnie sportową atmosferę. Sztuczna skóra posłużyła również do wykończenia paneli pod bocznymi oknami, podłokietników, boczków drzwi oraz konsoli środkowej. Z czarnymi okładzinami kontrastują czerwone przeszycia, pasy bezpieczeństwa designo w tym samym kolorze i czarne dywaniki podłogowe z czerwonymi krawędziami, a także elementy ozdobne przypominające szczotkowane aluminium.

Panel wskaźników AMG dostarcza kierowcy wszelkie potrzebne informacje – ma przejrzysty układ zorientowany na dynamiczny styl jazdy. Klimat autentycznego samochodu sportowego przywodzą na myśl zatopione w tubach zegary, 4,5″ kolorowy wyświetlacz, funkcja RACETIMER oraz wyskalowany do 280 km/h prędkościomierz, ozdobiony motywem wyścigowej flagi.

Wygodę na co dzień dodatkowo zwiększają inteligentne, opcjonalne funkcje z zakresu komfortu, takie jak ogrzewanie okolic karku AIRSCARF, możliwość sterowania miękkim dachem podczas jazdy (do 50 km/h, inicjacja poniżej 5 km/h) oraz automatyczne zamykanie separatora w bagażniku.

Lista ekskluzywnych opcji obejmuje w pełni automatyczny, akustyczny dach, dostępny w kolorze czarnym, ciemnoniebieskim, brązowym lub ciemnoczerwonym. Wielowarstwowa struktura z różnymi materiałami izolacyjnymi skutecznie tłumi dźwięki z zewnątrz, ograniczając poziom hałasu w kabinie.

 

media.daimler.pl