![](https://gazu.pl/wp-content/uploads/2019/02/1214791-2548588-4000-2666-najnowsza-generacja-silnik-w-mercedes-benz-i-paliwa-alternatywne-2-1-e1549489800894.jpg)
Od początku lipca najnowsze generacje jednostek Mercedes-Benz OM 470 i OM 471 do pojazdów ciężarowych mogą spalać paliwa alternatywne przewidziane w normie prEN 15940.
Stuttgart. Od początku lipca oddział Mercedes-Benz Trucks ze skutkiem natychmiastowym dopuszcza stosowanie paliw alternatywnych w ciężarówkach napędzanych najnowszymi generacjami jednostek OM 470 (pojemność 10,7 l) oraz OM 471 (pojemność 12,8 l). Dotyczy to podgrup paliw otrzymywanych z różnych zasobów: uwodornionych olejów roślinnych (HVO), biomasy przetworzonej na paliwa płynne (BTL) oraz paliw wytwarzanych z gazu ziemnego (GTL) i węgla (CTL).
Silniki są przystosowane do spalania nowych typów paliwa w standardzie, a możliwość ich stosowania potwierdziły wyniki licznych testów.
Ponieważ norma prEN 15940 przewiduje, że charakterystyka paliw alternatywnych HVO, BTL, GTL i CTL w pełni odpowiada charakterystyce konwencjonalnie wytwarzanego oleju napędowego, nie ma potrzeby modyfikacji jednostek napędowych ani ich osprzętu. Proces wtrysku, przewody paliwowe i uszczelnienia pozostawiono bez zmian. To samo odnosi się do interwałów wymiany oleju oraz czyszczenia filtra cząstek stałych, nie ma też żadnych ograniczeń w zakresie gwarancji czy polityki dobrej woli. Również parametry silnika dotyczące mocy i momentu obrotowego pozostają bez zmian, o ile tylko stosowane są paliwa zgodne z normą prEN 15940.
media.daimler.pl