- Bardziej wytworna i finezyjna stylistyka nadwozia
- Subtelne wnętrze, przyjemniejsze dla oka i bardziej przyjazne w dotyku.
- Najniższa w klasie emisja CO2, zredukowana do poziomu zaledwie 82 g/km
- Wzbogacone doznania za kierownicą oraz obniżony poziom drgań i głośności
Nowy, wygodniejszy i bardziej wyrafinowany Lexus CT 200h zostanie zaprezentowany na rynku europejskim w ciągu pierwszego kwartału 2014 roku.
Nowy, kompaktowy hatchback klasy premium – nadając nową jakość pojęciu luksusu, będącego wizytówką marki Lexus – prezentuje bardziej wysublimowaną stylistykę nadwozia, bardziej wyrafinowane wnętrze o nowocześniejszym wyposażeniu oraz większy komfort jazdy; ponadto wersja F SPORT w stopniu większym niż poprzednio różni się od pozostałych.
WYRAFINOWANA STYLISTYKA NADWOZIA
Z przodu nowego CT 200h widnieje osłona chłodnicy o stylistyce będącej ewolucyjną kontynuacją wciętego, klepsydrowego wzoru. Centralna część osłony została wysunięta ku przodowi, w celu nadania jej śmiałej, przestrzennej formy. Dolne naroża są rozstawione szerzej, a przewężenie „klepsydry” zostało obniżone, podkreślając masywny, niski profil przodu i szeroki rozstaw kół CT200h.
Patrząc z profilu na sylwetkę auta, można je zidentyfikować dzięki nowo opracowanym, 10-ramiennym, 16 i 17-calowym obręczom kół, oraz nowej – kształtem przypominającej płetwę rekina – antenie dachowej. Nowy, tylny zderzak przyjmuje bardziej horyzontalną formę stylistyczną. Umieszczono w nim wyraziste lampy tylne w kształcie litery L, a środkowa, dolna jego część jest koloru czarnego, w celu podkreślenia niskiego położenia środka ciężkości auta oraz jego szerokiego tyłu.
Nowy CT jest dostępny w gamie 11 kolorów nadwozia, m.in. w nowym kolorze czerwonym. Cała powłoka lakiernicza pokryta jest obecnie specjalną, odporną na zarysowania i „samoodnawialną” warstwą wierzchnią.
WYRAFINOWANE WZORNICTWO ORAZ NOWOCZEŚNIEJSZE WNĘTRZE
Wnętrze nowego CT200h zostało zmodernizowane w celu uzyskania większego komfortu, lepszego wyposażenia oraz ładniejszego i bardziej przyjaznego w dotyku wykończenia.
Kierowca ma obecnie do dyspozycji nowe koło kierownicy o średnicy 370 mm, takiej, jaka jest stosowana w modelach rodziny IS. Zespół wskaźników Optitron jest teraz dostępny z integralnym, 4,2-calowym wyświetlaczem TFT połączonym z systemem multimedialnym i obsługiwanym za pomocą przełączników zamontowanych w kole kierownicy.
Stały, centralny wyświetlacz multimedialny TFT jest obecnie cieńszy, a drugiej generacji zdalny sterownik dotykowy Remote touch Interface (RTI) wyposażono w bardziej przyjazny dla użytkownika przycisk sterujący.
Wyświetlacz Lexus Media Display oraz system nawigacji Lexus Premium Navigation charakteryzuje zwiększona funkcjonalność, ułatwiona obsługa oraz udoskonalona funkcja głośnomówiąca z układem rozpoznawania mowy i nowym, umieszczonym w konsoli środkowej sterownikiem.
Jakość dźwięku systemu audio nowego Lexusa została udoskonalona dzięki zastosowaniu głośników wytwarzanych w oparciu o pierwszą tego typu na świecie technologię wykorzystującą włókna bambusa. Włókna bambusowe, fitolity oraz węgiel drzewny są łączone w procesie formowania wtryskowego w celu uzyskania głośników o najcieńszych na rynku membranach, co przekłada się na zauważalnie lepszą jakość dźwięku.
Zmianie uległa kolorystyka i zestawienie elementów ozdobnych wnętrza. Tapicerka i wstawki paneli drzwiowych o nowym wzorze wykończone są szwami nadającymi wnętrzu więcej elegancji. Do wyboru jest pięć rodzajów elementów wykończeniowych, spośród których nowością są wstawki wykonane z drewna Shimamoku. Przyciski konsoli centralnej otrzymały nowe, finezyjne wykończenie cienką warstwą metaliczną.
Spośród zmienionej gamy pokryć tapicerskich należy wymienić zupełnie nową, skórzaną tapicerkę w kolorze brązu topazu oraz odświeżone pokrycia tekstylne – w tonacji czerwonej (Lava Red), brązowej (Autumn Brown) i niebieskiej (Ocean Blue).
WIODĄCY W KLASIE POZIOM EMISJI CO2
Znacząca redukcja emisji CO2 modelu CT200h 2014 zaowocowała wiodącymi w klasie wartościami. Emisja pojazdów wyposażonych w 16-calowe obręcze kół uległa zmniejszeniu z 94 do 88 g/km (o 6 g/km), a wyposażonych w 15-calowe obręcze – z 87 do zaledwie 82 kg/km (o 5 g/km).
POPRAWA KOMFORTU I WYRAFINOWANIA JAZDY
Aby zapewnić doskonalszą i wygodniejszą jazdę, w nowym CT200h zwiększono sztywność nadwozia, zmodyfikowano zawieszenie, poprawiono własności aerodynamiczne oraz w sposób kompleksowy ograniczono poziom drgań i hałasu, co przyczyniło się do wyciszenia kabiny.
Poprawę sztywności nadwozia uzyskano dzięki zwiększeniu liczby spoin punktowych oraz poprzez szerokie zastosowanie technologii połączeń klejowych.
Zwiększenie sztywności nadwozia pozwoliło na modyfikację zawieszenia. Zoptymalizowano charakterystykę sprężyn śrubowych, zastosowano nowej konstrukcji amortyzatory, a także zmieniono średnicę drążka tylnego stabilizatora, dzięki czemu zwiększył się komfort jazdy bez utraty kierowalności i zwrotności.
Przeorganizowany został schemat funkcjonowania układu sterującego przekładni napędu hybrydowego. Obecnie bardziej linearny wzrost prędkości obrotowej silnika lepiej odpowiada zwiększeniu prędkości auta, a co za tym idzie doznania za kierownicą są podobne jak w przypadku jazdy autem z konwencjonalną automatyczną skrzynią biegów.
Oprócz zastosowania cichego z natury, hybrydowego układu napędowego Lexus Hybrid Drive, przedsięwzięto aż dziewięćdziesiąt cztery niezależne środki w celu dalszego obniżenia poziomu drgań i głośności. Po raz pierwszy w Lexusie z napędem hybrydowym znalazł się przewód dolotowy nowej konstrukcji, generujący mniejszy hałas przy jednoczesnym zachowaniu doskonałej wydajności układu dolotowego.
WYRAZISTA STYLISTYKA WERSJI F SPORT
Stylistyka nowego F SPORT zapewnia mu bardziej majestatyczną prezencję na drodze oraz mocniej odróżnia go od pozostałych wersji modelu CT200h.
Nowa, wcięta osłona chłodnicy odznacza się tym samym agresywnym, ażurowym wzorem jak ma to miejsce w nowym IS F SPORT. W tylnej części auta znajduje się spojler dachowy, który zaopatrzony jest w wycięcia, w celu dodatkowego zwiększenia siły dociskającej. 17-calowe, 10-ramienne obręcze kół ze stopu lekkiego mają unikalnie, charakterystycznie dla wersji F SPORT wykończoną powierzchnię. Dostępna jest gama dziewięciu kolorów nadwozia, w tym nowy kolor czerwony i zarezerwowany dla tej wersji auta kolor – „biały F”.Wnętrze ma zmienioną tapicerkę, zastosowano wykonane ze stopu aluminium pedały i nakładki progów, koło kierownicy wykończone zostało perforowaną skórą, a dźwignia zmiany biegów skórą z przetłoczeniami; całość dopełniają emblematy F SPORT. Dostępnych jest pięć ekskluzywnych zestawień kolorystycznych, dodatkowo uzupełnionych gamą elementów ozdobnych wnętrza, dzięki którym może być ono dopasowane do indywidualnych upodobań. Można również zamówić w pełni skórzaną tapicerkę w kolorach czerni Galaxy Black lub czerwieni Dark Rose, z dopasowanym kolorystycznie szwem.
Wersja F SPORT wyposażona jest we wszystkie modyfikacje i usprawnienia właściwe dla nowego modelu CT200h. Dodatkowo zastosowano sprężyny śrubowe o dedykowanej charakterystyce, jak również zoptymalizowano sztywność poprzeczną przedniej i tylnej części auta w celu dalszej poprawy dynamiki sportowej jazdy.