WIĘCEJ MOCY. WIĘCEJ INNOWACYJNYCH ROZWIĄZAŃ. NOWY FORD MUSTANG.

Dodane przez 22/12/2018 Ford Bez komentarza Tagi: , , ,

Moc V8 czy EcoBoost? Ty decydujesz

Słynny 5-litrowy silnik V8 został teraz wyposażony w system podwójnego wtrysku paliwa pod wysokim ciśnieniem, dzięki czemu samochód jeszcze bardziej zyskał na wydajności. Zwiększyliśmy także overboost w 2,3-litrowym silniku EcoBoost, a jednocześnie ograniczyliśmy poziom emisji.Zarówno z 5-litrowym silnikiem V8, jak i 2,3-litrowym EcoBoost możesz wybrać sześciostopniową manualną przekładnię biegów lub zupełnie nową automatyczną przekładnię 10-biegową SelectShift, która łączy w sobie wszystkie zalety przekładni automatycznej z wydajnością skrzyni manualnej.Dodatkowo dzięki technologii Active Valve Exhaust możesz kontrolować rodzaj dźwięku wydawanego przez Twojego Forda Mustang Mustanga w zależnosci od wybranego trybu jazdy. Na przykład wybór trybu Race Track wydobywa potężny dźwięk, a trybu Quiet Mode zapewnia subtelny pomruk, który idealnie sprawdzi się podczas jazdy w spokojniejszej okolicy.

 

Ford SYNC 3

Ford SYNC 3 to zaawansowana wersja systemu obsługi głosowej. Jest szybszy, prostszy i można go obsługiwać za pomocą prostych poleceń głosowych w języku polskim. Większe przyciski nowego interfejsu ułatwiają obsługę, a 8” ekran dotykowy rozpoznaje gesty znane ze smartfonów. Efekt? Jeszcze bardziej intuicyjna obsługa. Ponadto system SYNC 3 jest kompatybilny z CarPlay firmy Apple oraz Android Auto firmy Google, umożliwiające wyświetlanie informacji z Twojego smartfona na ekranie dotykowym.Jedną z funkcji systemu Ford SYNC 3 jest funkcja wzywania pomocy – Emergency Assistance. Gdy dojdzie do wypadku, uruchamia się w momencie aktywacji poduszki powietrznej lub odcięcia pompy paliwa. Tak długo, jak telefon komórkowy jest podłączony do Ford SYNC 3, system może wykorzystać go do połączenia ze służbami ratunkowymi, aby podać im wszystkie istotne informacje (np. współrzędne GPS) oraz umożliwić rozmowę z kierowcą.

 

System, który pomaga chronić pieszych

Zarówno w dzień, jak i w nocy układ wykrywa samochody i pieszych przed pojazdem i ostrzega kierowcę w razie ryzyka kolizji. Jeśli kierowca nie zareaguje, system automatycznie rozpocznie hamowanie.

System działa do prędkości 80 km/h, a jego zadaniem jest ograniczenie liczby wypadków z udziałem pieszych.

 

Aktywne zawieszenie MagneRide

Aby zapewnić wyjątkowe wrażenia z jazdy, Mustang jest obecnie dostępny z zawieszeniem adaptacyjnym MagneRide. Układ monitoruje i dostosowuje swoją charakterystykę kilkaset razy na sekundę, zapewniając niezrównaną stabilność, komfort i kontrolę nad samochodem. Charakterystyka pracy ukladu zawieszenia zmienia sie wraz ze zmianą wyboru trybu jazdy przez kierowcę.

 

Nowe reflektory LED i światła do jazdy dziennej

Trójdzielne reflektory LED dają bardzo wyraźną i intensywną wiązkę światła. Inteligentny system oświetlenia służy bezcenną pomocą podczas jazdy w nocy, czasowo zmieniając światła długie na światła mijania po wykryciu pojazdów nadjeżdżających z naprzeciwka lub jadących przed nami. Pozwala to uniknąć oślepiania innych kierowców. Następnie, gdy droga znów jest pusta, system powraca do świateł długich, zapewniając maksymalną widoczność. Z kolei światła do jazdy dziennej nie tylko wspaniale się prezentują, ale przede wszystkim pozwalają lepiej Cię dostrzec.

 

Układ wspomagania kierownicy, który reaguje na każdą sytuację

Elektryczny układ wspomagania kierownicy EPAS (Electric Power Assisted Steering) automatycznie dostosowuje się do prędkości jazdy i warunków. Przy jeździe z niewielką prędkością system sprawia, że obrót kierownicy jest lżejszy. Zwiększa to możliwości manewru. Jednak wraz ze wzrostem prędkości rośnie opór kierownicy. W ten sposób kierowca lepiej czuje samochód i ma zapewnioną łatwiejszą kontrolę nad pojazdem. Teraz EPAS kontroluje również zjeżdżanie z toru jazdy, uwzględniając boczne wiatry i inne warunki drogowe, natomiast dodatkowy system Active Nibble Control redukuje wszelkie niepożądane wibracje kierownicy.

 

System kontroli pasa ruchu

Wystarczy chwila nieuwagi, by zjechać ze swojego pasa ruchu, co może mieć poważne konsekwencje. Korzystając z umieszczonej z przodu pojazdu kamery, system monitoruje drogę przed autem i rozpoznaje, że pojazd zbliża się do oznaczeń pasa ruchu przy wyłączonym kierunkowskazie i ostrzega        o tym kierowcę wizualnie oraz przez wywołanie drgań na kierownicy. Gdy kierowca nie zareaguje na ostrzeżenie o zjechaniu z pasa ruchu, system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu spowoduje, że kierowca odczuje na kierownicy siłę układu wspomagania kierującą pojazd na właściwy pas ruchu. Kierowca może świadomie pominąć działanie systemu, kontynuując manewr w zaplanowany sposób. System można również wyłączyć ręcznie.

System przechodzi automatycznie w stan uśpienia, gdy prędkość spada poniżej 70 km/h.