Maksymalne panowanie nad pojazdem na zakrętach
System poprawiający stabilność na zakrętach (Torque Vectoring Control) stale rozkłada moment obrotowy silnika pomiędzy przednie koła, dostosowując ich pracę do nawierzchni i warunków drogowych. Ten zaawansowany system reaguje 100 razy na sekundę, zapewniając precyzyjne prowadzenie i dobre trzymanie się drogi.
Podróżuj komfortowo dzięki SYNC 3
Ford SYNC 3 to najnowsza i najbardziej zaawansowana wersja systemu SYNC. Jest szybki i intuicyjny w obsłudze. Można nim sterować za pomocą prostych poleceń głosowych w języku polskim. Większe przyciski nowego interfejsu ułatwiają obsługę, a 8 calowy ekran dotykowy obsługuje gesty znane ze smartfonów i tabletów, dzięki czemu korzystanie z niego jest dziecinnie proste. Ford SYNC 3 jest wyposażony w funkcje AppLink, Apple CarPlay oraz Android Auto umożliwiające wyświetlanie informacji z Twojego telefonu na ekranie dotykowym pokładowego systemu multimedialnego.
Silnik 2,3 litra EcoBoost – unikatowa jednostka napędowa zapewniająca wyższą moc
Źródłem napędu Forda Focusa RS jest silnik z technologią EcoBoost o pojemności 2,3 litra. Zastosowana w nim turbosprężarka typu Twin Scroll o małej bezwładności, w połączeniu z wydajnym intercoolerem, dostarczają silnikowi odpowiedniej ilości powietrza o właściwej temperaturze. Zintegrowany z głowicą kolektor wydechowy, który maksymalizuje energię kinetyczną kierowaną na łopatki turbiny, umożliwia uzyskanie niższego poziomu emisji spalin oraz mniejszego zużycia paliwa, gwarantując jednocześnie większą moc. Silnik rozwija 350 KM przy 6800 obr./min i moment obrotowy 440 Nm (470 Nm z funkcją OverBoost). Dzięki temu nawet w niskim zakresie obrotów samochód osiąga niesamowite przyśpieszenie.
Inteligentny system bezpieczeństawa (IPS)
Inteligentny System Bezpieczeństwa (IPS) wykorzystuje szereg nowoczesnych rozwiązań technicznych w celu zapewnienia ochrony użytkownikom pojazdu. Zastosowane w nim rozwiązania obejmują między innymi konstrukcję nadwozia ze stali o ultra wysokiej wytrzymałości, układ ABS z elektroniczmym rozdziałem siły hamowania (EBD), poduszki i kurtyny powietrzne oraz kierownicę i pedały, które cofają się w chwili zderzenia.