W celu uczczenia prezentacji nowego modelu Yamahy – XSR 900 Abarth, pierwszego motocykla powstałego we współpracy tych dwóch dynamicznie rozwijających się firm na arenie międzynarodowej motoryzacji, Abarth przedstawia nowy prototyp dedykowany XSR. Tributo XSR to samochód koncepcyjny utrzymany w szarej kolorystyce, z czerwonymi detalami. Nie tylko nadwozie odzwierciedla styl Yamahy XSR. Można go poznać także po wielu elementach wykonanych z włókna węglowego, nawiązujących do przedniej owiewki, błotnika i nakładki siedzenia motocykla.
Zarówno samochód koncepcyjny Abartha, jak i motocykl Yamaha XSR 900 Abarth mają sportowy, ultralekki układ wydechowy firmy Akrapovič, który poprawia osiągi, zapewnia doskonałe brzmienie i nadaje obu maszynom indywidualny charakter. Logo XSR na tylnej klapie samochodu podkreśla związki z cafe racerem Yamahy.
Osiągi, perfekcyjne wykończenie i zaawansowane technologie są od zawsze wyróżnikiem marki Abarth. Współpraca z zespołem Movistar Yamaha MotoGP w Światowych Mistrzostwach FIM MotoGP opiera się na tych wartościach, wspólnych dla obu marek. W ramach umowy, Abarth dostarcza różne samochody z gamy FCA zespołowi Movistar Yamaha MotoGP na całym świecie. I tak na przykład, w zeszłym roku, owocem współpracy między marką Abarth a oficjalnym zespołem Yamahy była seria specjalna 695 biposto „Yamaha Factory Racing Edition”, w niebiesko-białej kolorystyce z silnikiem o mocy 190 KM.
Typowe dla Abartha zamiłowanie do osiągów nie dotyczy jedynie samochodów koncepcyjnych i serii specjalnych. Świadczą o tym dwie wielkie nowości 2016 roku: nowy Abarth 124 spider i nowy Abarth 595.
Abarth 124 spider.
Nowy Abarth 124 spider oferuje wspaniałe doświadczenia zmysłowe i przyjemność z jazdy, jaką może dać jedynie prowadzenie samochodu typu spider. Samochód ten, stworzony dzięki olbrzymiemu zaangażowaniu Zespołu Wyścigowego Abarth, stanowi najlepszy wyraz wartości wyróżniających markę Abarth, do których zalicza się osiągi, mistrzowskie wykonanie oraz postęp techniczny. To samochód, który z pewnością wywoła zadowolenie tych, którzy będą mieli szczęście zasiąść za jego kierownicą.
W celu zagwarantowania niezwykłych osiągów, Abarth 124 spider jest standardowo wyposażony w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który wpływa na jego przyczepność w najbardziej krytycznych sytuacjach i sprawia, że zachowanie samochodu cechuje nieporównywalna dynamika. Większa część jego masy jest rozłożona pomiędzy osiami, silnik jest usytuowany za przednią osią, co gwarantuje rekordową zwinność oraz wspaniałe wrażenia z jazdy. Wyrafinowane układy mechaniczne i wykorzystanie specjalnych materiałów pozwoliło na osiągniecie masy zaledwie 1060 kg, a tym samym stosunek masy do mocy wynosi 6,2 kg/KM, co jest najlepszym wynikiem w tej kategorii samochodów. Ponadto optymalny rozkład masy zapewnia doskonałe prowadzenie i zwinność.
Abarth 124 Rally.
Równolegle z nowym Abarthem 124 spider, opracowano i zaprezentowano również 124 Rally: to kwintesencja czystej technologii i osiągów, zrodzona z doświadczenia zespołu Corse Abarth. Ma przenieść markę z logo Skorpiona na najsławniejsze i najbardziej wymagające trasy rajdowe.
Pod maską tego auta kryje się silnik 1800 cm3 turbo z dwoma wałkami i z wtryskiem bezpośrednim. Dzięki różnym rodzajom mapowania, gwarantuje moc do 300 KM przy 6500 obrotach oraz doskonałą krzywą momentu obrotowego. Również napęd został zaprojektowany tak, aby podkreślić osiągi: silnik jest zestawiony z szybką, sekwencyjną, 6-biegową skrzynią z łopatkami przy kierownicy, a własności jezdne wspomaga mechaniczny, samoblokujący mechanizm różnicowy.
Abarth 595.
Nowy Abarth 595 to model będący ewolucją ikony marki spod znaku Skorpiona: mocniejsze silniki, jeszcze bogatsze wyposażenie standardowe oraz mnóstwo innowacji, z których niektóre są zwykle zarezerwowane dla samochodów z wyższych segmentów.
Dostępna z nadwoziem typu hatchback lub kabrio, nowa gama 595 jest oferowana w trzech poziomach wyposażenia (595 Elaborabile, 595 Turismo oraz 595 Competizione) oraz z silnikami o trzech poziomach mocy, aby zaspokoić potrzeby coraz bardziej wymagających i kompetentnych Klientów. Wiele wprowadzonych udoskonaleń to wynik doświadczenia nabytego w trakcie prac nad 695 Biposto, zwanego „najmniejszym supersamochodem”, który będąc autem szosowym oferuje doznania i technologie rodem z torów wyścigowych.
Wyróżniająca, lecz nadal przystępna cenowo, wersja 595 Elaborabile to model Abartha na poziomie podstawowym, który oferuje całe wyposażenie standardowe potrzebne do zapewnienia, typowej dla pojazdu spod znaku Skorpiona, zadowolenia i przyjemności z jazdy. Ponadto, 595 stanowi idealny model podstawowy dla kierowców, którzy z czasem chcą poddać swój samochód tuningowi i uczynić go unikalnym.
Wersje 595 Competizione i 595 Turismo stanowią wyraz dwóch różnych „dusz” Abartha. Ta pierwsza, bardziej „purystyczna”, została zaprojektowana z myślą o miłośnikach osiągów i bezkompromisowego sportowego stylu. Druga, z kolei, stanowi nawiązanie do typowych wartości włoskich mistrzostw Italian GT Championship w kompaktowym rozmiarze idealnym do jazdy po mieście.
abarthpress.pl