Od 25 do 28 października w Padwie odbędzie się 35. edycja najważniejszej, europejskiej imprezy branżowej z ponad 5000 samochodów zabytkowych na sprzedaż oraz ponad 1600 wystawcami.
Gwiazdą wydarzenia będzie FCA Heritage, dział Grupy, zajmujący się ochroną i promocją dziedzictwa kulturowego włoskich marek Alfa Romeo, Fiat, Lancia i Abarth.
Na Salonie w Padwie oficjalnie debiutują dwie nowe usługi Alfa Romeo Classiche: Certyfikacja autentyczności oraz usługi konserwatorskie. Promuje je należąca do piosenkarza i muzyka Piero Pelù Giulietta Sprint (1955), jedna z pierwszych zabytkowych Alf Romeo, które mogą poszczycić się Certyfikatem Autentyczności.
Nowy projekt „Instant Classic”, który zakłada wydawanie certyfikatów dla najbardziej ekskluzywnych, aktualnie produkowanych samochodów, które staną się przedmiotami kolekcjonerskimi, reprezentowany jest przez serię specjalną Stelvio Quadrifoglio NRING.
Od odkrycia po usługi konserwatorskie, od podwyższenia wartości, do powtórnego wprowadzenia na rynek: dzięki projektowi „Reloaded by Creators”, w Padwie FCA Heritage wystawia na sprzedaż Fiata 124 Sport Spider (1967) oraz Pininfarinę Spidereuropa (1982).
Na stoisku FCA Heritage obecni będą trzej wyjątkowi „ambasadorowie” sportowej przeszłości Grupy: Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione IMSA (1988), Lancia Delta HF Integrale Gr. A «Safari» (1988) oraz niezwykle rzadki Fiat S 61 Corsa (1908), prawdziwa gwiazda Działu.
Model Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio został nagrodzony tytułem „Driver’s Award” w konkursie Carwow Awards 2018 na ceremonii, która odbyła się w Londynie.
Prestiżowy SUV został doceniony za swoje dynamiczne osiągi gwarantowane przez benzynowy silnik 2.9 V6 Bi-Turbo o mocy 510 KM.
W zeszłą sobotę odbył się zlot Klubu Forza Italia 2018, w którym wzięło udział 2000 uczestników prezentujących przeszło 430 pojazdów.
Do największych okazów należały: jedyny istniejący na świecie egzemplarz Fiata 2300 En Plein z nadwoziem Vignale, zabytkowa Alfa Romeo GT Junior 1600 z 1973 roku czy 37-letnia Lancia Beta Montecarlo.
Licznie reprezentowane były współczesne samochody – nie zabrakło żadnego obecnie produkowanego modelu marek należących dziś do Grupy FCA, w tym nawet tak unikatowych aut, jak Alfa Romeo Giulia Q czy 4C Spider.
FCA gratuluje Klubowi Forza Italia organizacji bardzo udanego zlotu.
Alfa Romeo kończy Mille Miglia, plasując się na każdym stopniu podium.
Kolumna samochodów uroczyście przejechała do Mediolanu i Arese, do Muzeum Alfy Romeo, gdzie na wewnętrznym torze odbyły się jazdy na czas.
Na zakończeniu obecni byli również Marcus Ericsson i Charles Leclerc, kierowcy stajni Alfa Romeo Sauber F1 Team, którzy jechali Gran Premio Tipo B z 1932 roku i 750 Competizione z 1955 roku.
W Brescii kierowcy stajni Alfa Romeo Sauber F1 Team przywitali przybywające samochody.
Związek przeszłości i przyszłości ma swoją „internetową” kontynuację w projekcie „Alfa Romeo: Mille Miglia w 90 miejscach”, który przypomina najważniejsze momenty niezwykłej historii marki w Mille Miglia, po 90 latach od pierwszego zwycięstwa.
Niezwykła 6C 2500 Super Sport Villa d’Este z 1951 roku zdobyła tytuł „Best of Show” w Konkursie Elegancji odbywającym się od 29 marca do 3 kwietnia br. w japońskim Kioto.
Nagrodzona została również 6C 2500 Sport Berlinetta Touring (z 1939 roku) i 1900 Super Sprint Touring (z 1955 roku).
Gościem honorowym występującym poza konkursem była niezwykle rzadka Alfa Romeo 1900 C52 Coupé Disco Volante (Latający spodek), należąca do kolekcji FCA Heritage i przechowywana w Muzeum Alfy Romeo w Arese.
U boku tych rzadkich okazów z przeszłości pojawiła się nowoczesna Giulia Quadrifoglio, nowy wzorzec marki Alfy Romeo oraz flota samochodów Giulia Veloce, która towarzyszy zabytkowym samochodom w drodze z Kioto do Tokio.
FCA Heritage i Alfa Romeo biorą udział w japońskim Konkursie Elegancji, który odbędzie się w dniach 29 marca – 3 kwietnia br. w zamku Nijō, przedstawiając dwa niezwykłe modele, jeden zabytkowy, drugi współczesny: Alfę 1900 C52 Coupé, znaną, jako „Disco Volante” oraz Giulię QuadrifoglioWięcej