Mercedes me staje się coraz bardziej międzynarodowy i zróżnicowany – pozwala na dokupienie opcjonalnego wyposażenia online, wprost z samochodu
Oferta produktów Mercedes me staje się coraz bardziej zróżnicowana i jest dostępna na rosnącej liczbie rynków – obecnie cyfrowych usług można używać już w 45 krajach świata. Ostatnio do tej listy dołączyły: Australia, Nowa Zelandia oraz Tajlandia. Klienci z państw Unii Europejskiej mają teraz do dyspozycji szczególnie wysoką jakość dźwięku – w ramach usługi strumieniowego przesyłania muzyki Tidal, również dostępnej w ramach Mercedes me. Przy zakupie nowego Mercedesa z system inforozrywki MBUX, reagującego na komendę „Hej Mercedes”, usługa nawet przez 12 miesięcy jest dostępna bez abonamentu. A dzięki MBUX nabywcy Klasy A, Klasy B oraz nowego GLE mogą teraz już po zakupie zamówić online opcjonalne elementy wyposażenia – bezpośrednio w samochodzie lub przez sklep Mercedes me.
Mercedes me staje się coraz bardziej międzynarodowy. Internetowy portal jest teraz dostępny również dla klientów z Australii, Nowej Zelandii i Tajlandii. To, w których państwach można używać platformy i które aplikacje są tam dostępne, określają uwarunkowania techniczne, prawne oraz handlowe. Obecnie lista rynków, na których działa Mercedes, obejmuje już 45 krajów – a wkrótce pojawią się na niej kolejne.
Usługa strumieniowania muzyki Tidal dostępna przez Mercedes me
Platforma Tidal jest pierwszą usługą strumieniowania muzyki, która zostanie włączona do pakietu Mercedes me na europejskim rynku. Przez pierwszy rok od zakupu nowego Mercedesa nabywcy mogą korzystać z niej bez uiszczania abonamentu – jedyne koszty wiążą się z transferem danych. Odpowiednio skonfigurowany Tidal jest w pełni zintegrowany z samochodami wyposażonymi w system MBUX – aby posłuchać ulubionych piosenek, wystarczy poinstruować pojazd, używając komendy „Hej Mercedes”.
Muzyczna biblioteka Tidala obejmuje prawie 60 milionów tytułów. Bezstratna kompresja 1411 kB/s odpowiada jakości płyty CD – a to oznacza jakość dźwięku lepszą niż w przypadku innych usług strumieniowania, stosujących większy stopień kompresji. Również nabywcy nowych Mercedesów bez systemu MBUX mogą przez 12 miesięcy testować jakość Tidala bez abonamentu – wystarczy, że połączą własny smartfon ze swoim kontem Mercedes me. Będą wówczas mogli używać usługi na przykład w domu, przez WiFi.
Zamawianie opcjonalnego wyposażenia po zakupie pojazdu –w samochodzie lub online
Teraz klienci mogą zamówić dodatkowe opcjonalne wyposażenie samochodu nawet po zakupie – korzystając z nowej funkcji „wyposażenie na żądanie”, w systemie MBUX (ikona „Sklep Mercedes me”) lub sklepu internetowego (https://shop.mercedes-benz.com/en-gb/connect/). Początkowo jest to możliwe w przypadku następujących modeli:
- Mercedes-Benz Klasy A (przez MBUX: czas produkcji od I kwartału 2019 roku, sklep Mercedes me: od wprowadzenia na rynek);
- Mercedes-Benz Klasy B (przez MBUX i sklep Mercedes me:od wprowadzenia na rynek);
- Mercedes-Benz GLE (przez MBUX i sklep Mercedes me:od wprowadzenia na rynek).
Nawet jeśli samochód został już dostarczony, klienci mogą zakupić radio cyfrowe, integrację smartfonów (Apple CarPlay/Android Auto) oraz nawigację. Wymaga to połączenia auta z Mercedes me, z działającym połączeniem danych. Zamówione opcje wyposażenia można następnie aktywować za pośrednictwem sklepu Mercedes me – w głównym module MBUX lub online, za pomocą kilku kliknięć. To rozwiązanie szczególnie atrakcyjne w przypadku, gdy klient zapomniał zamówić opcję przy zakupie samochodu. A dla kolejnego właściciela – także okazja, by dostosować specyfikację pojazdu do własnych życzeń. Zyskują również rynki, na których dealerzy zamawiają pojazdy z pakietami wyposażenia (z przeznaczeniemna tzw. stock), a także sektor pojazdów używanych i „młodych klasyków” (tzw. youngtimerów).
Co więcej, możliwość zdalnego dokupowania opcji wyposażenia pomagaw długoterminowym utrzymaniu wartości pojazdu. Przykład: od 2020 roku obowiązkowym elementem nowych aut w Unii Europejskiej będzie radio cyfrowe. Klienci mogą zatem w późniejszym czasie ulepszyć swój samochód, korzystając z najnowszych osiągnięć techniki, i w ten sposób zwiększyć jego wartość przy odsprzedaży.
media.daimler.pl