Ingolstadt, 20 czerwca 2017 r. Na tegoroczny, zaplanowany w dniach od 29 czerwca do 2 lipca Festival of Speed w Goodwood, w południowej Anglii, Audi Tradition wysyła trzy bolidy, które w latach ubiegłych zwyciężały w słynnym wyścigu w Le Mans. Za sterami Audi R8 LMP, które jako pierwsze z serii przyniosło zwycięstwo czterem pierścieniom, zasiądzie Tom Kristensen.
Podczas specjalnej imprezy honorującej tego duńskiego kierowcę, Audi zaprezentuje również dwa inne bolidy z Le Mans. Zwiedzający festiwal będą mieli też okazję po raz pierwszy zobaczyć prototyp rajdowego samochodu Audi Grupy S z montowanym centralnie silnikiem. Poprowadzi go Hannu Mikkola – znany i utytułowany kierowca rajdowy. Dodatkowo, marka z Ingolstadt wystawi Audi RS 5 DTM 2017 oraz Audi R8 LMS – zwycięzcę 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring. Za jego kierownicą siądzie Connor De Phillippi.
Tom Kristensen z dumą może spoglądać na historię swej kariery – odniósł dziewięć zwycięstw w słynnym, 24-godzinnym wyścigu Le Mans, z czego aż siedem w bolidzie marki Audi. Trzy lata po jego ostatnim występie, podczas tegorocznego Festival of Speed, odbędzie się specjalna impreza na cześć Duńczyka. Gospodarz całego wydarzenia, a jednocześnie wielki miłośnik motoryzacji, Charles Henry Gordon-Lennox, Książę March i Kinrary, zaprosił na nią kilka sportowych samochodów, najważniejszych dla obchodzącego 7 lipca swoje pięćdziesiąte urodziny Kristensena. Audi Tradition zostało poproszone, by przywieźć do Goodwood trzy bolidy, w których Kristensen startował w Le Mans w barwach Audi. Są to: Audi R8 LMP, za kierownicą którego wygrał w roku 2000 oraz Audi R10 – zwycięzcę z roku 2008 i Audi R18 – tryumfatora z roku 2013.
Podczas tego doskonale znanego festiwalu motoryzacyjnego, Audi Tradition cieszyć się też będzie obecnością innej, nie mniej znanej legendy sportów motorowych. Hannu Mikkola, znany jako „Latający Fin”, był pierwszym kierowcą rajdowym, który dał zespołowi z Ingolstadt tytuł Rajdowego Mistrza Świata. Wydarzyło się to w roku 1983, gdy za sterami Audi Rallye quattro wywalczył tytuł mistrzowski w legendarnej dziś Grupie B. Sławny Fin, na trasie w Goodwood poprowadzi prototyp Grupy S. Pierwotnie, samochód ten miał wziąć udział w rajdach sezonu 1988, w nowej Grupie S, która miała zastąpić Grupę B. Jednak po serii wypadków w Rajdzie Portugalii, w których na szczęście nie brało udziału Audi, cały projekt został zarzucony, a federacja FIA odwołała wszystkie rajdy Grupy B sezonu 1987. Koniec planów związanych z Grupą S oznaczał, że specjalnie na tę okazję zbudowany samochód Audi z centralnie montowanym silnikiem, nigdy nie wyjechał na rajdową trasę. W ubiegłym roku, Audi Tradition wyciągnęło ten ciekawy pojazd z magazynu i po kompleksowych pracach przygotowawczych wystawiło go na start w rajdzie Eifel Rallye Festival w Daun. Debiut tego Audi Grupy S w Anglii, jest właściwie drugim jego startem od chwili zbudowania.
Obok pojazdów dokumentujących historię i tradycję czterech pierścieni, zobaczyć będzie można także najnowsze sportowe bolidy spod znaku Audi Sport. Dla przykładu: w Goodwood pojawi się Audi RS 5 DTM, a w tym samym czasie inne modele tego typu będą brały udział w wyścigach DTM na torze Norisring w Niemczech. Na gościnnych występach w Anglii pokaże się też supersportowy model Audi: zielono białe Audi R8 LMS teamu Audi Sport Land, które w maju wygrało 24-godzinny wyścig długodystansowy na torze Nürburgring, dając w ten sposób marce z Ingolstadt czwarte już zwycięstwo w tej imprezie. Kierowca tego nowoczesnego bolidu typu GT3, z pewnością rozgrzeje tłumy, prezentując szybkość, dynamikę i niezwykły dźwięk napędzającego go silnika V10.
audi.press-bank.pl