Abarth ustanawia nowy rekord sprzedaży w 2018 roku i w 2019 roku świętuje swoje 70. urodziny, wprowadzając nową gamę „70th Anniversary”.

Dodane przez 29/01/2019 Abarth Bez komentarza Tagi: ,
  • W 2018 roku, marka z logo Skorpiona sprzedała prawie 23 500 samochodów w Europie, przy 36,5% wzroście sprzedaży w porównaniu do 2017 roku.
  • Abarth świętuje ten wyjątkowy rok poprzez wprowadzenie nowej gamy „70th Anniversary”, ozdobionej jubileuszowym emblematem.
  • Nowa gama modeli 595, 124 spider zostanie zaprezentowana na otwarciu sezonu 2019 podczas Monte Carlo Rally, jednego z najważniejszych wydarzeń roku.
  • Wyścigi są kluczowym elementem historii i wartości reprezentowanych przez Abartha oraz idealnym w kontekście ekstremalnych warunków „poligonem doświadczalnym” dla nowych technologii, które później wprowadzane są do standardowej produkcji.

Przekształcenie auta zwykłego w niezwykły tak, by zaoferować najlepszy produkt w segmencie małych sportowych samochodów. Taka jest właśnie misja marki z logo Skorpiona, która od zawsze kojarzyła się z osiągami i kultowym włoskim stylem, a w zeszłym roku ustanowiła w Europie nowy rekord sprzedaży.
„Z prawie 23 500 samochodami sprzedanymi w Europie i 36,5% wzrostem, Abarth w zeszył roku ustanowił swój nowy rekord sprzedaży”, powiedział Luca Napolitano, dyrektor marki Fiat i Abarth na rynkach EMEA. „Wyniki były doskonałe na wielu rynkach, na przykład w Wielkiej Brytanii, gdzie zostało sprzedanych ponad 5600 samochodów, co przełożyło się na 26,8% wzrost i nowy, wewnętrzny rekord sprzedaży oraz w Hiszpanii, gdzie sprzedano 1450 samochodów przy 26,6% wzroście. Jestem bardzo dumny z tych wyników, które wskazują na międzynarodowość i atrakcyjność marki poza granicami Włoch oraz potwierdzają, że mamy gamę, która doskonale spełnia potrzeby  niezwykle licznej grupy docelowej”.

Wraz z rekordem sprzedaży, ta legendarna, wyścigowa marka świętuje 70. rocznicę istnienia, ciągle w pogoni za osiągami i stylem na zwykłych drogach, jak również na najtrudniejszych trasach wyścigowych. „Zeszły rok był rekordowy również w sporcie”, mówił dalej Luca Napolitano. „Abarth 124 rally w swoim drugim sezonie wyścigowym zdobył pozycję lidera klasy R-GT, uzyskując ponad 40 zwycięstw klasowych w 12 mistrzostwach krajowych, i zwyciężając w Mistrzostwach Europy R-GT i Pucharze Świata FIA R-GT. Tego typu świetne wyniki oznaczają, że w nadchodzącym roku będziemy z dumą świętować 70. urodziny Abartha”.
Aby w godny sposób uczcić te rekordy oraz rocznicę, powstały nowe wersje Abartha 595 i Abartha 124 spider „70th Anniversary”. Stworzony specjalnie na tę okazję jubileuszowy emblemat „70th Anniversary” będzie widniał na wszystkich samochodach zarejestrowanych w 2019 roku, nadając im niepowtarzalnego i ekskluzywnego charakteru.
Nowości zostaną zaprezentowane na 87. edycji Monte Carlo Rally, najsłynniejszych i uświęconych tradycją rajdach na świecie. Samochody ze znaczkiem Skorpiona od zawsze wiodły prym w Monte Carlo, o czym świadczy pamiętne zwycięstwo Waltera Röhrla w 1980 roku za kierownicą 131 Abarth Rally.
Nieprzypadkowo, od zawsze rajdy i wyścigi były istotnym elementem historii i współczesności Abartha. Ten świat był zawsze trudnym poligonem doświadczalnym, na którym testowane były w najbardziej niesprzyjających warunkach wszystkie innowacyjne rozwiązania technologiczne, zanim weszły do „cywilnych” modeli Abartha, co pozwoliło zapewnić wszystko, co najlepsze pod względem osiągów, bezpieczeństwa i niezawodności. Jest to atut, jakim może pochwalić się naprawdę niewielu producentów.

Nowa gama Abartha 595 – osiągi i styl na 70. urodziny.
Nowa gama 595 jest natychmiast rozpoznawalna, dzięki znaczkowi „70th Anniversary” i prezentuje ewolucję ikony marki wyrażoną przez różne poziomy mocy, od 145 do 180 KM oraz silniki Euro 6D-Temp spełniające potrzeby wszystkich Klientów. Wersje Competizione i Turismo to dwa oblicza Abartha, osiągi to ten pierwszy, a styl to ten drugi.
Wyczynowy model 595 Competizione o mocy 180 KM został zaprojektowany dla fanów sportowych osiągów oraz niczym nieskażonej atmosfery wyścigów. Teraz, przy okazji nowej gamy „70th Anniversary”, 595 Competizione pojawia się wraz z montowanym w standardzie innowacyjnym systemem Uconnect 7″ HD z ekranem o wysokiej rozdzielczości oraz Abarth Telemetry, które są kompatybilne z Apple CarPlay i Android AutoTM*. Pozostałe standardowe wyposażenie obejmuje układ hamulcowy Brembo, sportowe siedzenia Sabelt oraz układ wydechowy Record Monza z aktywnym zaworem, sterowanym przyciskiem „Sport”.
Po naciśnięciu przycisku „Sport” zawór układu wydechowego otwiera się, a warkot silnika staje się dużo głębszy i śmielszy. Kierowca może wybrać pomiędzy dźwiękiem „gentleman driver” a cięższym, bardziej sportowym warkotem, do jakiego przyzwyczaił nas Abarth.

Abarth 595 Turismo stawia bardziej na styl i komfort, pomimo, że jest to auto mogące rozwinąć moc 165 KM. Jedną z nowości gamy „70th Anniversary” jest wprowadzenie systemu Uconnect 7″ HD NAV, zapewniającego wyższy komfort w podróży, z kompatybilnym Apple CarPlay i Android AutoTM w standardzie. Całości dopełnia pakiet Turismo, obejmujący czujniki parkowania, czujnik deszczu oraz zmierzchu: elementy wyposażenia ułatwiające i uprzyjemniające codzienną jazdę.
Kolejny model gamy to wersja 595, która przy mocy 145 KM reprezentuje poziom wejściowy do świata Abartha i oferuje w wersji podstawowej całe wyposażenie pozwalające zagwarantować dobrą zabawę oraz przyjemność jazdy, typową dla samochodów z logo Skorpiona, jak na przykład spłaszczoną u dołu kierownicę. Dopełnieniem gamy ukierunkowanej na osiągi jest wersja 595 Pista, w której montowany jest 7″ Abarth Telemetry umożliwiający ciągłe monitorowanie swoich osiągów, nowy układ wydechowy Record Monza i zawieszenie tylne Koni z technologią FSD (Frequency Selective Damping), które optymalizuje doznania podczas jazdy, zapewniając lepszą przyczepność do drogi, łatwe prowadzenie i stabilność.

Abarth 124 spider, jedyny w swoim rodzaju roadster.
Emblemat „70th Anniversary” będzie również widniał na nadwoziu wersji specjalnych Abartha 124 spider. Samoblokujący mechanizm różnicowy, cecha prawdziwych sportowych samochodów to standard w Abarthcie 124 spider i służy do poprawy dynamiki oraz wyścigowego charakteru roadstera ze znaczkiem Skorpiona.  Większa część jego masy jest rozłożona pomiędzy osiami, silnik jest usytuowany za osią przednią, aby zagwarantować doskonałą zwinność oraz wspaniałe wrażenia podczas jazdy. Wyrafinowane układy mechaniczne i wykorzystanie specjalnych materiałów, pozwoliło na osiągniecie masy zaledwie 1060 kg, a tym samym stosunek masy do mocy wynosi 6,2 kg/KM. Ponadto optymalny rozkład masy zapewnia doskonałe prowadzenie i zwinność.

Pod maską znajduje się potężny, niezawodny czterocylindrowy silnik turbo 1.4 MultiAir, który dostarcza 170 KM mocy, (czyli 121 KM na litr) oraz 250 Nm momentu obrotowego. Samochód osiąga maksymalną prędkość 232 km/h i przyspiesza od 0 do 100km/h w 6,8 sekundy. Ponadto, we wszystkich samochodach marki Abarth odgłos, jaki wydaje silnik jest czymś, co naprawdę ma znaczenie, stąd standardowe wyposażenie obejmuje układ wydechowy Record Monza wyposażony w technologię Dual. 124 spider ma z przodu zawieszenie dwuwahaczowe oraz 5-punktowe zawieszenie wielowahaczowe z tyłu. Nastawy zawieszenia są tak dobrane, aby zwiększyć stabilność podczas pokonywania zakrętów i hamowania. Reakcje układu kierowniczego zostały zoptymalizowane dzięki sportowej kalibracji układu wspomagania kierownicy.
Abarth 124 spider jest wyposażony w szereg najnowszych urządzeń aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa. Standardowe wyposażenie, poza ABS, obejmuje system EBD odpowiedzialny za rozdział siły hamowania pomiędzy przednią i tylną oś, a więc optymalizację drogi hamowania oraz zachowanie kontroli nad samochodem w każdych warunkach oraz system stabilizacji toru jazdy ESC zwiększający kontrolę nad pojazdem w każdych warunkach drogowych. Wszystkie te urządzenia mogą być całkowicie dezaktywowane podczas jazdy po torze wyścigowym, co pozwala kierowcy na maksymalne wykorzystanie niezwykłej stabilności oraz dynamiki Abartha 124 spider oraz czerpanie niczym niezakłóconej radości z jazdy i bezpośredniego kierowania samochodem.
We wnętrzu skórzane fotele zapewniają oparcie, a zarazem komfort, pozwalając na zachowanie wyprostowanej pozycji podczas prowadzenia pojazdu przesuniętej tak daleko do tyłu i usytuowanej tak nisko, jak to tylko możliwe, aby jak najlepiej zauważać wszystkie ruchy na bok wykonywane przez samochód. Kontrolki są idealnie skonfigurowane ze sportowym rozkładem samochodu. Pozycja aluminiowego pedału, pionowe usytuowanie koła kierownicy oraz krótka dźwignia zmiany biegów, to daje w pełni fascynujące wrażenia z jazdy. Panel wskaźników obejmuje umieszczony w centralnej pozycji olbrzymi obrotomierz czerwonym tłem oraz bezkluczykowy system uruchamiania pojazdu. Całość dopełnia doskonała izolacja akustyczna osiągnięta za sprawą tłumiącej szumy przedniej szyby, tylnej szyby oraz dwuwarstwowego dachu. Ten ostatni został tak zaprojektowany, że siedząc na fotelu kierowcy można go otwierać i zamykać jedną ręką w kilka sekund.
Paleta kolorów nadwozia obejmuje lakiery pastelowe biały „Turini 1975 White” i czerwony „Costa Brava 1972 Red” i metalizowane czarny „San Marino 1972 Black”, niebieski „Hessen 1972 Blue” i szary „Alpi Orientali 1974 Grey”. Nazwy kolorów wybrano, aby przypomnieć zwycięstwa marki w Rajdowych Mistrzostwach Świata.

1949-2019: kluczowe daty w historii marki Abarth.
Legenda z emblematem skorpiona rozpoczęła się 31 marca 1949 r., kiedy Carlo Abarth (1908-1979) wraz z Guido Scagliarinim stworzył firmę Abarth & C. Pierwszym wyprodukowanym pojazdem był 204 A Roadster oparty na Fiacie 1100. Natychmiast wygrał zawody 1100 Sport Championship, a także odniósł sukces w Formule 2. Od tego czasu historia Abartha jest pełna wyścigowych i przemysłowych rekordów, zawsze zgodnych z duchem jej założyciela, łączących maksymalne osiągi, rzemieślniczy kunszt i ciągły postęp techniczny.
W rzeczywistości kariera Carlo Abartha rozpoczęła się od motocykli, a nie od samochodów. W wieku dwudziestu lat zdobył pierwszą wygraną, ścigając się na motocyklu Motor Thun, a w następnym roku zbudował swój pierwszy spersonalizowany motocykl pod marką Abarth. Niestety, podczas zawodów w Linz, wypadek zmusił go do porzucenia motocykli. Kontynuuje rywalizację na motocyklu z wózkiem bocznym, rzucając wyzwanie pociągowi Orient Express na liczącej 1370 km trasie z Wiednia do Ostendy. I, oczywiście, wygrywa.
W wyniku drugiego poważnego wypadku w 1939 r. Carlo musiał zrezygnować z kariery sportowej. Wydarzenie to zapoczątkowało nową erę Carlo Abartha. Po wojnie, w 1945 r., wyjechał do włoskiego Merano i uzyskał włoskie obywatelstwo. Następnie, po krótkim epizodzie w firmie Cisitalia, w 1949 roku Carlo założył firmę Abarth & C. produkującą zestawy tuningowe, które poprawiały osiągi, moc i prędkość standardowych pojazdów. Na szczególną uwagę zasługują układy wydechowe, które z biegiem lat stały się prawdziwą ikoną stylu „Abarth”. Po zaledwie kilku latach, w 1962 r., firma Abarth & C. zatrudniała 375 pracowników i produkowała około 257 000 układów wydechowych rocznie, z których 65% było przeznaczone na eksport.
Najlepsze lata rozwoju firmy przypadły na koniec lat 50. i lata 60. W 1956 r. eksperymentalny Fiat Abarth 750 z opływową karoserią opracowaną przez Bertone pobił szereg rekordów na torze Monza, w tym jazdy przez całą dobę. Przez 24 godziny auto pokonało 3743 km ze średnią prędkością 155 km/h. W ciągu kilku dni samochód ustanowił też rekordy średnich szybkości na 5000 i 10 000 km oraz 5000 mil oraz pokonanego dystansu w ciągu 48 i 72 godzin. Samochód ten został zaprojektowany przez Zagato w dwóch różnych wersjach: Fiat Abarth 750 Zagato (1956) i Fiat Abarth 750 GT Zagato (1956). Głęboki, rasowy ryk silnika dotarł do uszu Franklina Delano Roosevelta Jr., syna prezydenta USA, który udał się do Włoch, aby osobiście podpisać z firmą Abarth umowę na dystrybucję wyłączną  jej samochodów.
W 1958 roku Abarth stworzył prawdziwe dzieło sztuki bazujące na nowym Fiacie 500, zmieniając całkowicie mały samochód użytkowy i maksymalizując jego potencjał i osiągi. W tym samym roku marka zintensyfikowała współpracę z Fiatem, ponieważ Fiat zobowiązał się przyznawać nagrody pieniężne Abarthowi w oparciu o liczbę zwycięstw i rekordów osiągniętych przez zespół. Wydarzenie to zapoczątkowało imponującą passę: 10 rekordów świata, 133 międzynarodowe rekordy, ponad 10 000 zwycięstw na torze. Legenda wciąż się rozwijała, a marka Abarth była powszechnie znana.  Lata 60. były złotą dekadą dla Abartha, który stał się synonimem szybkości, odwagi, osiągów i rozwoju.
Lista samochodów z logo Abarth, które zapisały się chlubnie w historii wyścigów samochodowych jest długa: od modelu 850 TC, który zwyciężał na wszystkich międzynarodowych torach, w tym na słynnym torze w Nürburgringu, po Fiat Abarth „1000 Berlina” i 2300 S, który zapisał się w historii niezwykłą serię rekordów na torze Monza pomimo trudnych warunków pogodowych.
W roku 1971 Abarth oficjalnie wszedł w skład koncernu Fiata, a ostatnim modelem, w projektowaniu którego aktywnie uczestniczył założyciel marki był Abarth A112. W latach 80. historię marki tworzyły liczne słynne modele, takie jak Fiat 131 Abarth, zwycięzca Rajdowych Mistrzostw Świata i Ritmo Abarth.

Carlo Abarth zmarł 24 października 1979 roku, pod zodiakalnym znakiem Skorpiona, pod którym również się urodził. Ten znak zodiaku stał się symbolem założonej przez niego marki.
Wspaniała przeszłość wróciła ponownie w 2008 roku, kiedy to marka wprowadziła na rynek nową ofertę przygotowaną dla entuzjastów sportów motorowych, oferując modele Abarth Grande Punto (2007) i Abarth 500 (2008), a także zestawy tuningowe do każdego samochodu oraz wersje wyścigowe Abarth Grande Punto Rally Super 2000 i Abarth 500 Assetto Corse. Od tej pory pojawiły się nowe modele: Abarth 695 Tributo Ferrari (2010), Abarth 595 Yamaha Factory Racing (2015), Abarth 695 Biposto Record (2015), Abarth 695 Rivale (2017), Abarth 124 spider, Abarth 124 rally (oba wprowadzone na rynek w 2016 r.), Abarth 124 GT i nowy Abarth 595 (oba wprowadzone na rynek w 2018 r.). Dzisiaj legenda trwa nadal wraz z nową gamą Abartha „70th Anniversary”.

 

abarthpress.pl